۰
plusresetminus
جنگ جهانی اول به لحاظ فراوانی نامه‌هایی که میان جبهه و پشت جبهه رد و بدل شد از همه جنگ‌های قبل از آن متمایز است.در انگلستان در طول جنگ جهانی اول تا هفته ای 12 میلیون نامه از طریق پست بین سربازان توزیع می شد.نامه‌های جنگ جهانی اول کمتر سانسور شده‌اند. در همین رابطه است که دولت رایش آلمان فوراً تدارکات عملی وسیعی برای نقل و انتقال پست را به اجرا می‌گذاشت.
ماجرای نامه های جنگ جهانی اول
در سال 1915 یک سرباز انگلیسی که در جبهه غرب مشغول جنگ بود در یک نامه به یک روزنامه انگلیسی نوشت که تنهاست و احساس تنهایی می کند.این نامه را روزنامه با نام و عنوان و نشان هنگ آن سرباز چاپ نموددر هفته بعد بیش از 3000 نامه، 98 هدیه بزرگ و 3 کیف بزرگ پستی پر از بسته های کوچک از طرف مردم برای وی ارسال شد.

جنگ جهانی اول به لحاظ فراوانی نامه‌هایی که میان جبهه و پشت جبهه رد و بدل شد از همه جنگ‌های قبل از آن متمایز است.در انگلستان در طول جنگ جهانی اول تا هفته ای 12 میلیون نامه از طریق پست بین سربازان توزیع می شد.نامه‌های جنگ جهانی اول کمتر سانسور شده‌اند. در همین رابطه است که دولت رایش آلمان فوراً تدارکات عملی وسیعی برای نقل و انتقال پست را به اجرا می‌گذاشت. در پایان سال ۱۹۱۴، یعنی ۵ ماه پس از شروع جنگ روزانه ۱۰۰ واگن قطار نامه‌های مردان و زنان و خانواده‌ها از پشت جبهه را برای سربازان حمل می‌کنند و بالعکس. به کارگیری ۸ هزار کارمند رسمی و ۱۳ هزار نیروی کمکی موجب شده بود که نامه‌ها برای رسیدن به دست گیرنده بیش از یک هفته در راه نباشند.مجموعاً در ۵ سال جنگ ۲۹ میلیارد نامه، کارت پستال و محموله پستی میان جبهه و کل شهرهای آلمان رد و بدل می‌شود.
از این تعداد ۱۱ میلیارد نامه از جبهه به پشت جبهه بوده، ولی تعداد نامه‌های پشت جبهه به جبهه از ۱۸ میلیارد مورد هم فراتر می‌رفت.

https://www.cafetarikh.com/news/19309/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما