۰
plusresetminus
ماسونری یک تشکیلات منظم جهانی است که بر ارکان تعدادی از دولت های جهان و اکثر وجوه زندگی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جوامع، سلطه یافته است. فراماسونری از واژه انگلیسی (freestone mason) به معنی بنّای آزاد گرفته شده است و فعالیت های گسترده ای را در جهان دارد. این سازمان تقریبا به طور مخفی کار می کند. کسی که عضو فراماسونری است، ماسون یا فراماسون نامیده می شود .ساختمانی که مرکز فعالیت ماسونها باشد لژ می نامند.
منشأ پیدایش فراماسونری و ریشه‌های تاریخی آن
تعریف فراماسونری

ماسونری یک تشکیلات منظم جهانی است که بر ارکان تعدادی از دولت های جهان و اکثر وجوه زندگی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جوامع، سلطه یافته است. فراماسونری از واژه انگلیسی (freestone mason) به معنی بنّای آزاد گرفته شده است و فعالیت های گسترده ای را در جهان دارد. این سازمان تقریبا به طور مخفی کار می کند. کسی که عضو فراماسونری است، ماسون یا فراماسون نامیده می شود  .ساختمانی که مرکز فعالیت ماسونها باشد لژ می نامند. فراماسونری فرقه ای پیچیده و دارای تشکیلات مخفی است که در سطحی جهانی و با عمق و دامنه بسیار وسیعی در بسیاری مسائل سیاسی و اقتصادی و فرهنگی دخالت و اعمال نظر می نماید و در بسیاری از رویدادهای عمده تاریخ نقش مؤثری داشته و دارد فراماسونها معمولا اعضاء خود را از بین افراد سرشناس و ذی نفوذ جوامع انتخاب می کنند. سه مرکز اصلی فراماسونی (در پاریس،لندن و آمریکا) فرماندهی اصلی همه لژهای تابعه را در کشورها و شهرهای جهان به عهده دارند که در عین حال نقش سازماندهی و هماهنگی را نیز ایفا می کنند. آنها توانستند کمتر از 100 سال تمامی لژ های خود را در جهان بسازند.

منشأ پیدایش فراماسونری و ریشه‌های تاریخی آن

در رابطه با منشاء فراماسونری نظرات متعددی وجود دارد که هر کدام بیشتر شبیه به احتمال است و نظری قطعی در این باره نمی توان ارائه داد؛ چون اختلاف نظر در این باره بسیار است. بیشتر مورّخان «فراماسونری» بر این باورند که مبدأ این سازمان، به جنگ‌های صلیبی در قرن دوازدهم بازمی‌گردد. اگرچه فراماسونری به طور رسمی در اویل قرن هیجدهم میلادی در انگلستان بنا نهاده شد، امّا در نقطه عطف حکایت آشنای فراماسونری، دسته‌ای به نام «شوالیه‌های معبد» یا شهسواران معبد قرار دارد.

مدارکی موجود است که نشان می دهد که در اواخر قرن شانزده میلادی لژهای فراماسونری در اسکاتلند وجود داشتند. نظریه دیگر مبنی بر این است که عمده تعلیمات این گروه از حکومت مصر باستان کسب شده است، هر چند تعالیم اندکی را نیز از بقیه حکومت ها گرفته است. در هر صورت رد پای حکومت فرعون های مصر باستان را می توان در سراسر تعالیم ماسونی یافت. البته قطعی ترین اسناد موجود که قابل اطمینان است تاسیس اولین لژ ماسونی را به سال ۱۷۱۷ میلادی در انگلستان و زمان سلطنت خاندان هانوفر می دانند. لذا قرار دادن منشایی قبل از این تاریخ نیازمند شواهد مطمئنی است که درباره آن مخالفان و موافقان مختلفی وجود دارد. طبق اطلاعات به دست آمده از این مکتب فکری اینطور به نظر می رسد که اصولا اعتقادات فراماسون ها ریشه ای الحادی دارد. وجود مفاهیم و علائم پنهان وابستگان به این گروه، این موضوع را مورد تأیید قرار می دهند. لذا می توان گفت به همین دلیل است که اصول فکری فراماسون ها با مذاهب توحیدی در تعارض است.

اهداف فراماسون ها

جریان فراماسونری اگرچه در گذشته در قرن یازدهم به معنای یک سازمان صنفی به کار می رفت ولی از قرن هجدهم به بعد در کشورهایی مثل فرانسه، هند، آلمان، هلند، سوئد، پرتغال، ایتالیا و... گسترش یافت و به صورت لژهایی که از مرز ۱۶۰۰ هم گذشت درآمد، این لژها وظیفه داشتند که با مخفی کردن اصول و عقاید خود در واقع یک جنبش جدیدی راه بیندازند. فراماسونری، ابتدا جنبش های روشنفکری و اکنون جنبش های معنویت گرای نوظهور را مطرح کرد. هدف این گروه این بود که به شکلی دین را به حاشیه برانند، و در واقع پیام اصلی فراماسونری مقابله با اعتقادات مشترک میان ادیان بود؛ تقدیس شیطان، احیای الهه های ملل باستان، اعتقاد به اومانیسم و ماتریالیسم، عدم اعتقاد به روح و امور فرامادی و.... اینها اعتقاد به حضرت سلیمان(ع) داشتند، اما نه به عنوان نبی بلکه به عنوان پادشاه، جادوگر و ماسون اعظم. علاقه افراطی به علوم طبیعی و تفکر ماتریالیستی، اومانیستی و سکولاریستی که در فراماسونری بود بر علم، سیاست، اقتصاد و همه امور زندگی بشر خود را نشان داد. چنین حاکمیتی در اختیار اینها بود، بعد انقلاب اسلامی که پیروز شد و دین اسلام خود را نشان داد دیدند که معادلات جهانی به هم خورد و حکومت جهانی شیطانی که یکی از مهم ترین اهداف ماسون ها بود، به هم ریخت. آنها اصولا با این هدف حزب صهیونیست را راه انداختند و فلسطین را اشغال کردند و کشور دروغین اسرائیل را درست کردند و شعار کشف معبد سلیمان را در مسجدالاقصی مطرح کردند، همه اینها در واقع طرح هایی بود که با مبنای سکولاریستی، اومانیستی و ماتریالیستی شکل گرفت. هرچند در جهان مسیحیت نیز اختلافات فراوان و ویرانگری درمیان فرقه های مختلف ازجمله میان کاتولیک ها و پروتستان های مسیحی وجود داشته است، اما عامل توسعه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی اجتماعی در اروپا و جهان مسیحیت، جلو تکرار اختلافات مذهبی را به طور قابل ملاحظه ای توانست بگیرد. اکنون اهداف کامل فراماسونری در ذیل بیان می شود:

۱ نابودی تمام مظاهر توحید و یکتاپرستی در جهان

۲ به دست گرفتن حکومت و قدرت در تمام کشورهای جهان از طریق شبکه گسترده ماسونی در تمام ممالک دنیا

۳ تخریب مسجد الاقصی و کشف معبد سلیمان و بازسازی آن در ابتدای قرن ۲۱

۴ پرکردن معبد سلیمان از بت ها و نمادهای ماسونی به عنوان اصلی ترین پرستشگاه ماسونی

۵ برقراری حکومت جهانی شیطانی به پایتختی معبد سلیمان در اورشلیم (بیت المقدس)

۶ به حکومت رساندن قدرتمندترین فراماسون با عنوان نمادین ضد مسیح Antichrist دجال در ابتدای قرن ۲۱

۷ حفاظت کامل از یهودیت کابالا (دین یهودیت بعد از جنگ های صلیبی دچار انحراف شد. نام این دین، کابالا گذاشته شد. این تفکر جدید کاملا بطور کامل در مسیحیت نفوذ کرد و آنها را نیز تغییر داد. شاید کابالا باعث ایجاد فراماسونی جدید شد).

۸ پراکندن روح الحاد و فکر اباحیت بین ملتها (منظور از اباحیت،آزادی جنسی است بین هر زن و هر مرد)

حزب ماسونی نباید قانع به یک یا دو یا سه دولت باشد؛ بلکه سلطه اش باید جهان را در بر گیرد و برای نیل به این هدف،اولین مرحله، نابودی ادیان و علماء روحانی است که از بزرگترین و خطرناکترین دشمنان ما محسوب می شوند...باید بزرگترین دشمن بشریت را که «دین» نام دارد محو و نابود سازیم.

  ادامه دارد . . .

https://www.cafetarikh.com/news/20591/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما