۰
plusresetminus
معرفی کتاب «تاریخ اقتصادی ایران: تاریخچه بانک شاهی»

تاریخ بانکداری مدرن در ایران

در این کتاب، دکتر جونز نه فقط پیروزی ها و آزمون های بانک شاهی ایران را به منزله ی پیشگام بانکداری مدرن در ایران بلکه درگیر شدن های اضطراری در پیچ و خم های دیپلماسی بین المللی را هم به ما نشان می دهد.
تاریخ بانکداری مدرن در ایران
این کتاب شامل سه بخش و و دوازده فصل است و به مواردی همچون: پایه گذاری و رشد بانک، فعالیت بانک در سال های جنگ جهانی اول و پس از آن و پایان کار بانک در ایران تا سال 1952 م می پردازد.

 

مولف در دیباچه کتاب می گوید: تاریخچه بانک در طی دوره پیش از 1952 بررسی می شود. اسم این بانک از زمان تاسیس آن در 1889 تا سال 1952 چندبار تغییر یافت. علت عمده تغییرنام ها آن بود که تا دهه ی 1940 حوزه عمل اصلی بانک در ایران بود. این کتاب متمرکز بر تاریخچه بانک در ایران است. در جلد دوم به تحولات مهم بانک در دنیای عرب پس از 1940 خواهیم پرداخت.

 

نویسنده کتاب همچنین تاکید می کند که این فقط تاریخچه بانک است و نه بررسی دیپلماسی بریتانیا در ایران. مسئله بررسی تاریخ اقتصادی و سیاسی ایران مدرن هم در بین نیست.

 

ام جی آر سندبرگ در پیشگفتار کتاب می گوید: در این کتاب، دکتر جونز نه فقط پیروزی ها و آزمون های بانک شاهی ایران را به منزله ی پیشگام بانکداری مدرن در ایران بلکه درگیر شدن های اضطراری در پیچ و خم های دیپلماسی بین المللی را هم به ما نشان می دهد.

 

 

https://www.cafetarikh.com/news/20714/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما