۱
plusresetminus
اگرچه به روایت تاریخ معاصر ایران تمامی شاهان قاجار به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت ارادت داشتند لکن ارادت ناصرالدین شاه به دستگاه اهل بیت بسیار بیشتر خودنمایی می کند. در اقوال آمده است که ناصرالدین شاه در حین ورود به کربلای معلی پس از انجام غسل زیارت پیش از آنکه بنا به عرف موجود به مرقد امام حسین(علیه السلام) مشرف شود به به حرم حضرت عباس(علیه السلام) می رفت. برخی از اطرافیان شاه با دیدن این اقدام شاه قاجار علت این کار را از وی جویا شدند.
چرا ناصرالدین شاه اول به زیارت حرم حضرت عباس(علیه السلام) می رفت؟
جوان و تاریخ- کافه هنر

اگرچه به روایت تاریخ معاصر ایران تمامی شاهان قاجار به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت ارادت داشتند لکن ارادت ناصرالدین شاه به دستگاه اهل بیت بسیار بیشتر خودنمایی می کند. در اقوال آمده است که ناصرالدین شاه در حین ورود به کربلای معلی پس از انجام غسل زیارت پیش از آنکه بنا به عرف موجود به مرقد امام حسین(علیه السلام) مشرف شود به به حرم حضرت عباس(علیه السلام) می رفت. برخی از اطرافیان شاه با دیدن این اقدام شاه قاجار علت این کار را از وی جویا شدند. شاه پاسخ تامل برانگیز و تاریخی به اطرافیان داد. در ادامه سوال اطرافیان از شاه و پاسخ وی آمده است:

«اطرافیان ناصرالدین شاه جسارتاٌ بعرض رساندند که معمولاٌ مردم تشرف به حرم حسینی را مقدم میدارند ولی چگونه است که شما اینگونه برخورد نمی کنید؟ شاه درجواب فرمود : این دستگاه سلطنت است و با اصول آن من آشناترازشماهستم. کسی که بخواهد به حضور شاهنشاه برود اول باید نخست وزیر دربار را دیده و استجازه نماید».

https://www.cafetarikh.com/news/21826/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما