۰
plusresetminus
حسن روحانی در کتاب خاطراتش درباره سؤال تعدادی از بانوان از امام خمینی (ره) درباره تعدد زوجات و پاسخ امام، به نکات جالبی اشاره می‌کند.
روایت همسر روحانی از پاسخ جالب امام(ره) به سوالی درباره تعدد زوجات
حسن روحانی در کتاب خاطراتش به سؤالات تعدادی از بانوان درباره تعدد زوجات و حجاب از امام خمینی (ره) و پاسخ طنزگونه معظم‌له اشاره‌کرده و می‌نویسد: شب (شب جمعه) بعد از نماز مغرب و عشا، خانم‌ها اصرار دارند خدمت امام برسند. مخصوصاً که امروز امام سخنرانی هم نداشتند. احمد آقا رفت داخل و برگشت و بشارت داد که امام پذیرفته‌اند و چند دقیقه بعد خانم‌ها می‌توانند در منزل اندرونی خدمت امام بروند. مجموعاً شاید حدود بیست، سی نفر از خانم‌ها جمع شده‌اند.

اتاق کوچک است و به‌هرحال به نحو فشرده می‌توانند همه بنشینند. قرار شد ملاقات یک ربع تا نیم ساعت بیشتر طول نکشد. در این مدت من هم باید بچه‌داری کنم تا خانم‌ها از ملاقات امام برگردند. ملاقات شاید حدود بیست‌دقیقه‌ای طول کشید.

همسرم تعریف می‌کرد که امام برخورد محبت‌آمیزی نسبت به همۀ خانم‌ها داشتند. سؤالاتی هم خدمت امام مطرح شد و امام به سؤالات پاسخ دادند. ازجمله بحث حجاب در حکومت اسلامی که امام فرموده بودند چادر الزامی نخواهد بود.

راجع به تعدد زوجات هم بحثی مطرح‌شده بود و خانمی از امام می‌پرسند که آقا چرا اسلام اجازه داده مردها چهارتا زن بگیرند؟ امام با لحن مطایبه [مزاح کردن]، فرموده بود برای اینکه سر شما بی‌کلاه نماند.[1]

 

[1] - خاطرات حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، تهران، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ج اول، 1388، ص 505

https://www.cafetarikh.com/news/22055/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما