۰
plusresetminus
منصور الملک جواب داد : قربان این مجسمه ها که به شکل گاو ساخته شده است نمونه ای از آثار باستانی است . شاه خندید و گفت : این همه گاو که پشت سر من هستند مگر برای نمونه کافی نبود که از آثار باستانی بگذارند ؟ بگویید دیگر مسجمه شان را بردارند . روز بعد تمام مجسمه هایی را که اطراف ستونها بود برداشتند و ساختمان شهربانی به وضع فعلی افتتاح شد .
این همه گاو پشت سر من است
روزی رضا شاه از ساختمان شهربانی که تازه به اتمام رسیده بود بازدید کرد . منصورالملک نخست وزیر وقت جز ملتزمین رکاب دو سه قدم عقب تر حرکت می کرد . در حین بازدید ناگهان چشم شاه به مجسمه های متعددی که به شکل گاو پشت سر یکدیگر درست کرده بودند افتاد . پس با عصای خود به آنها اشاره کرد و از نخست وزیر پرسید : این گاوها را برای چه اینجا گذاشته اید ؟

منصور الملک جواب داد : قربان این مجسمه ها که به شکل گاو ساخته شده است نمونه ای از آثار باستانی است . شاه خندید و گفت : این همه گاو که پشت سر من هستند مگر برای نمونه کافی نبود که از آثار باستانی بگذارند ؟  بگویید دیگر مسجمه شان را بردارند . روز بعد تمام مجسمه هایی را که اطراف ستونها بود برداشتند و ساختمان شهربانی به وضع فعلی افتتاح شد .  

https://www.cafetarikh.com/news/22233/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما