۰
plusresetminus
فرح را خواستم و به او نهیب زدم که زنیکه گدازاده خجالت نمی کشی این قبیل کارها را در جلوی چشمان کارکنان دربار انجام می دهی؟ فرح گفت:«درست گفته اند شاه می بخشد شیخ علیخان نمی بخشد. خود محمدرضا مرا آزاد گذاشته....»
برگی دیگر از داستان فرح و فریدون جوادی
جوان و تاریخ- تاریخ شفاهی

برگی دیگر از داستان فرح و فریدون جوادی

در مورد بی اخلاقی های فرح دیبا سخن زیاد به میان آمده است. اما نکته جالب آنکه حتی تاج الملوک، مادر محمدرضا پهلوی نیز به روای این بی اخلاقی ها است. او دلیل این امر را به هم خوردن رابطه شاه و زنش عنوان می کند:

«فرح از سال 1351 میانه اش با محمدرضا شکراب شد و این دو نفر دیگر کاری به کار هم نداشتند. اما فرح متاسفانه رعایت آبرو و پنهان کاری را نمی کرد و عمدا و عالما کاری می کرد که به محمدرضا لطمه بخورد. روزی آقای صاحب اختیار که از زمان پدر خدا بیامرزش در کاخ بزرگ شده و پدرش هم خادم ما بود و با من صمیمیت داشت پیش من آمد و من دیدم خیلی این پا و آن پا می کند و مثل این است که می خواهد چیزی بگوید ولی نمی تواند.»

«بالاخره زیر زبانش را کشیدم و با ترس و لرز و خجالت و هزار اما و اگر و ببخشید و جایی نگویید و اینگونه مقدمات گفت: «قربانت گردم. آیا این درست است که شهبانوی مملکت دوست پسر داشته باشد و او را با خود به کاخ بیاورد؟»

«البته ما می دانستیم که فرح با فریدون جوادی قاطی شده است اما نه اینکه او را با خود به کاخ بیاورد. خوب چه کاری می توانستم بکنم؟ اگر می خواستم به محمدرضا بگویم درست نبود و پسرم ناراحت می شد، این بود که خودم فرح را خواستم و به او نهیب زدم که زنیکه گدازاده خجالت نمی کشی این قبیل کارها را در جلوی چشمان کارکنان دربار انجام می دهی؟ فرح گفت: «درست گفته اند شاه می بخشد شیخ علیخان نمی بخشد. خود محمدرضا مرا آزاد گذاشته، آن وقت باید به تو حساب پس بدهم؟ من آزاد هستم و اختیار پایین تنه ام را دارم.»1

بی بند و باری ها و فسادی که در ملکه کشور وجود داشت می توان به راحتی تسری داد. این مورد نمونه ای بود که فساد گسترده ای که در این خادان وجود داشته است.

1-خاطرات تاج الملوک، تهران، انتشارات نیلوفر، 1391، ص 105.

https://www.cafetarikh.com/news/23051/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما