۰
plusresetminus
سند/ مبارزه در هر شرایطى!!





مبارزه در هر شرایطى!!

به: 312 دو نسخه                                                                           تاریخ: ۴۵/5/۱۹
از: 20                                                                                           شماره: ۲۰/۱۰۲۵۷
موضوع: اظهارات دکتر شاهپور بختیار در زمینه مجلس جشن ازدواج جمشید حسیبى و درج موضوع در روزنامه اراده آذربایجان

     روز سه‏شنبه ۴۵/5/۱۸دکتر شاهپور بختیار ضمن مذاکرات خصوصى در مورد مجلس جشن ازدواج جمشید حسیبى فرزند مهندس کاظم حسیبى و درج موضوع در روزنامه اراده آذربایجان اظهار داشت: مجلس عروسى بود عده‏اى هم از جمله اللهیار صالح حضور داشتند. ناطق در اینجا گفت دیگر وضع مملکت ایجاب مى‏نماید که دکتر صدیقى، صالح و امثال آنها کنار بروند؛ زیرا نمى‏توانند کارى از پیش بردارند. کار مملکت هم که با دادن اعلامیه و میتینگ و تشکیل جلسه درست نمى‏شود. ناطق افزود اینها افرادى هستند که فقط مى‏خواهند خوشنام بمانند و خوشنام بمیرند و این تنها کافى نیست. نامبرده گفت افتخار آقاى صالح این است که مثلاً صبح زود پیاده‏روى مى‏کند و یا شب فقط با یک سیب به سر مى‏برد. خوب است به سرنوشت مملکت چه ارتباطى دارد؟ ناطق ادامه داد اصولاً افراد ما چند دسته هستند اولین دسته افرادى بى‏تفاوتند و همیشه درصدد این هستند به کسانى سوارى بدهند که آنها قابل سوارى باشند و اگر رهبرشان مثلاً صدیقى، صالح و سنجابى باشند بهتر است. این افراد امثال على‏اصغر گیتى‏بین، دکتر على‏اصغر پارسا، مهندس حق‏شناس و غیره مى‏باشند. اما دسته دوم افرادى نادر هستند مثل دکتر خنجى، حجازى و کریم‏آبادى که وجه اشتراک این دسته با دسته اول این است که اینها رهبرانى شریف مثل صالح مى‏خواهند نه کسانى که آنها را با کوچکترین تنبیه اخراج کند. نامبرده افزود: و دسته سوم همان بى‏خاصیتها مى‏باشند و ضمنا فقط خوشنام و پاک هستند و دسته آخر کسانى هستند که در هر شرایطى حاضر به مبارزه‏اند (منظور ناطق از دسته آخر خود و افراد نظیر خودش بود) و من هر وقت مى‏بینم چند نفر مرد و قابل اطمینان با من همگام هستند، راه خود را انتخاب مى‏کنم؛ چنانچه در گذشته کردم و به صالح گفتم تو به درد رهبرى نمى‏خورى و باید کنار بروى و این طور هم شد. ناطق سپس در پاسخ این سؤال که شایع است آقاى صالح مى‏خواهد حزبى تشکیل دهد و دبیر سفارت امریکا هم با او تماس گرفته گفت این خبر مثل این است که مى‏گویند آقاى صالح با طناب از دیوار منزل کسى بالا رفته و دخترى را ربوده است اگر سفارت امریکا و روس و انگلیس هم توافق کنند صالح کسى نیست که کارى انجام دهد و کسى هم دنبالش نمى‏رود. نامبرده در اینجا گفت اصولاً شاه اشتباهى نمود و اگر 12 سال پیش که مرا دستگیر نمودند صالح هم دستگیر مى‏شد حالا دیگر نامى از او نبود و افزود این فرد فقط خشنود است که لطمه به خوشنامیش نخورد و درست شبیه دخترى است که 70 ساله بى ریخت و شلخته و همه عیوب را هم داشته باشد و فقط خوشحال باشد که باکره است این باکره بودن سرش را بخورد.
ناطق سپس گفت من صالح را کمتر مى‏بینم مگر مجالس ختم یا عروسى که سلام و علیکى با هم مى‏کنیم و گوشه‏اى مى‏نشینیم و بعد ادامه داد ما یک عمر تجربه آموختیم که باید شماها استفاده کنید و اشتباهاتى کردیم که شما نباید بکنید.
ناطق در خاتمه صحبت خود گفت ضمنا در روزنامه‏اى خواندم که نوه‏هاى رضاشاه و پسرهاى شاهپور غلامرضا و غیره از این به بعد والاگهر خطاب مى‏شوند.

 

https://www.cafetarikh.com/news/26500/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما