۰
plusresetminus
همایش «ایران از دیدگاه جهانگردان سفرنامه نویس فرانسوی» به همت انجمن دوستی ایران و فرانسه و بخش خصوصی در صنعت گردشگری کشور در کتابخانه ملی ایران برگزار می شود.
جهانگردان سفرنویس فرانسوی به تهران می آیند
 پروفسور "فرانسوا مورو" از شخصیت های فرهنگی فرانسه، استاد ادبیات قرن هجدهم دانشگاه سوربن و مدیر مرکز تحقیقات ادبیات مربوط به سفرنامه نویسان در فرانسه نیز به دعوت انجمن دوستی ایران و فرانسه به تهران می آید تا علاوه بر آن که نخستین سفر خارجی خود به ایران را تجربه می کند در همایش «ایران از دیدگاه جهانگردان سفرنامه نویس فرانسوی» که با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، برگزار می شود شرکت کند.

انجمن دوستی ایران و فرانسه طی اقامت دوهفته ای پروفسور «فرانسوا مورو»  کنفرانس هائی در دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه اصفهان برنامه ریزی کرده است.

 سهراب  فتوحی رئیس انجمن دوستی ایران و فرانسه که دعوت از مدیر مرکز تحقیقات ادبیات مربوط به سفرنامه نویسان در فرانسه را برعهده داشته است می گوید: سفرنامه یکی از اصلی ترین منابع مستند تحقیق در جهانگردی و پژوهش های تاریخی است.

به گفته فتوحی، در بین جهانگردان و سیاحان خارجی که از ایران بازدید کرده اند و تجربیات و خاطرات خود را در قالب سفرنامه به رشته تحریر درآورده اند، سفرنامه نویس های فرانسوی از جایگاه ویژه و برجسته ای در روایت تاریخ 400 سال گذشته برخوردار هستند که شرح جامعی از جاذبه های غنی کشورمان را به یادگار گذاشته اند.

رئیس انجمن دوستی ایران و فرانسه تاکید کرد: سفرنامه هایی که توسط فرانسوی ها در مورد ایران به نگارش درآمده  سرشار از ظرایف علمی، هنری و فرهنگی است و در شناساندن فرهنگ و سنت ایرانی به کشورهای غربی به خصوص کشور فرانسه نقش به سزایی داشته اند.

رئیس انجمن دوستی ایران و فرانسه درخصوص اهمیت  دعوت انجمن از پروفسور مورو ، مدیر"مرکز تحقیقات ادبیات مربوط به سفرنامه نویسان فرانسه" می گوید: یکی از وظایف انجمن های دوستی در ایران شناساندن متقابل فرهنگ دو ملت با هدف ایجاد شناخت بیشتر ملت ها از یکدیگر و رفع سوء تفاهم های فرهنگی است.

به گفته  فتوحی، دعوت از این شخصیت فرهنگی بین المللی نخستین گام انجمن دوستی ایران و فرانسه در شناساندن جاذبه های گردشگری ایران  است .

همایش فرهنگی «ایران از دیدگاه جهانگردان سفرنامه نویس فرانسوی» 22 اردیبهشت ماه –ساعت 17 با حضور مقامات عالیرتبه و شخصیت های فرهنگی ایران و فرانسه و اساتید دانشگاه در کتابخانه ملی برگزار می شود.

https://www.cafetarikh.com/news/26625/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما