۰
plusresetminus
اداره "آرشیو ملی" امارات نسخه جدیدی را از کتاب پژوهشگری به نام "فالح حنظل" در خصوص نامه‌های پیامبر اسلام (ص) به حکام کشورهای حاشیه خلیج فارس و شبه جزیره عربی منتشر کرد.
عکس/نامه‌های‌پیامبر(ص)آل‌خلیفه‌رارسواکرد
آرشیو ملی بحرین چاپ جدید کتاب فالح حنضل تحت عنوان نامه های پیامبر اکرم (ص) و فرستادگانش به پادشاهان کشورهای حوزه خلیج فارس و شبه جزیره عربی را به مناسبت مبعث پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) منتشر کرد.

پایگاه خبری شبکه العالم در این باره به نقل از پایگاه اینترنتی مرآة البحرین نوشت: «گفته شده که این کتاب درباره اسناد شبه جزیره عربی به ویژه امارات است.«

مولف در فصل چهارم کتاب، نامه ها و دست نوشته های پیامبر(ص) و فرستادگانش به حکام برخی از مناطق جزیره عربی را منتشر کرده که در آن ضمن تشریح اسلام، آنان را به این دین دعوت فرموده اند.

مولف به نامه پیامبر اکرم(ص) به المنذر بن ساوی که اسلام آورد و نامه دوم به الاکبر بن عبد قیس اشاره کرده که در آن العلاء بن الحضرمی به عنوان والی از جانب ایشان برای بحرین منصوب شده است.

نامه سوم به العلاء درباره جمع آوری جزیه و صدقه و نامه چهارم به المنذر درباره صفات یک مسلمان است.

حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین، در دسامبر گذشته ادعا کرده بود که بحرین تنها پس از ورود خاندان وی به این جزیره در 230 سال قبل با اسلام آشنا شده است.

پایگاه خبری مرآه البحرین در باره جزئیات نامه های ذکر شده در کتاب توضیحی نداده است

https://www.cafetarikh.com/news/27007/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما