۰
plusresetminus
در روز نهم مردادماه 1366 شمسی برابر با ششم ذیحجّه سال 1407 قمری، هزاران زائر ایرانی در حال انجام فریضه الهی برائت از مشرکین بودند که به دست ماموران دولت وهابی عربستان سعودی مورد تهاجم قرار گرفته و به شهادت رسیدند.
جمعه خونین مکه چگونه رقم خورد؟
در روز نهم مردادماه 1366 شمسی برابر با ششم ذیحجّه سال 1407 قمری، هزاران زائر ایرانی و تعدادی از زائران دیگر کشورهای اسلامی در مکه معظّمه و خانه خدا، در حال انجام فریضه الهی برائت از مشرکین بودند که به دست ماموران دولت وهابی عربستان سعودی مورد تهاجم قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

 

زائران خانه خدا، مراسم برائت را همه ساله با الهام از تعالیم اسلام و قرآن برگزار می‏کنند و در آن، ضمن دعوت مسلمانان به اتحاد، بیزاری خود را از دشمنان اسلام به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی اعلام می‏دارند.

بر اثر این یورش بی‏رحمانه در خانه امن الهی، چهارصد نفر از حُجّاج ایرانی به شهادت رسیده و بیش از هزار نفر نیز زخمی شدند.

روز ششم ذیحجه سال 1366 (ه . ش ) بیش از یکصد و پنجاه هزار زائر ایرانی و هزاران زائر غیرایرانی دیروز طی مراسم باشکوهی تظاهرات اعلام برائت از مشرکین را در مکه مکرمه برگزار کردند. انبوه زائران مقارن ساعت چهار و نیم بعدازظهر به وقت محلی پس از اجتماع در مقابل بعثه حضرت امام در مکه مکرمه و استماع پیام امام و سخنان نماینده حضرت امام به سمت مسجدالحرام جهت شرکت در نماز مغرب و عشا دست به راهپیمایی زدند.

 

حجاج بیت الله الحرام در این راهپیمایی باشکوه ضمن اظهار تنفر از آمریکا و اسرائیل، از همه کافران و مشرکان اعلام برائت کرده، مسلمانان سراسر جهان اسلام را به اتحاد ویکپارچگی، جهت مبارزه بی امان با سلطه قدرت‌های شیطانی، در راس آنان شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار، دعوت کردند. راهپیمایان ، پس از استماع پیام تاریخی رهبرانقلاب اسلامی حضرت امام خمینی ( ره)، با شعار الله اکبر، لا اله الا الله و مرگ بر آمریکا برای ادای نمازمغرب روانه حرم شدند.

پس از طی مسافتی، در حالی که جلوی جمعیت عظیم راهپیمایان ، زنان و گروهی جانبازان در حرکت بودند ، ناگهان ستون‌هایی از نظامیان آل سعود هویدا شد. آنان لحظه ای بعد ، به طرف صفوف حمله کردند و با باطوم بر سرو روی زائران بی گناه کوبیدند. این گروه ازیک سو، و گروه دیگری نیز از بالای پله ها و ساختمان‌ها، سنگ و آجر، آهن، شیشه و بلوک سیمانی بر سر و روی مردم می ریختند.

پس از آن، شلیک گازهای سمی و خفه کننده آغاز شد و به دنبال آن رگبار گلوله ها به قصد کشتن راهپیمایان برائت ازمشرکین به سوی آنان سرازیر شد و پیکرهای پاک آسمانی که جرمشان اعلام برائت و بیزاری از آمریکا، اسرائیل و ایادی ناپاک آنها بود، درخاک و خون غلتیدند.

 

چادرها از سر زنان افتاد، افراد زیادی به زیر دست و پا له شدند و عده ای به وسیله گازهای خفه کننده و رگبار گلوله‌ها، به شهادت رسیدند . این جنایتکاران حتی به آمبولانس‌های حامل مجروحان نیز یورش می‌بردند و مانع از جمع آوری آنان می شدند .

امام خمینی (ره) بعد از این واقعه فرمودند:‌ «ما در عین حال که شدیداً متأثر و عزادار از این قتل عام بی سابقه امت محمد صلی الله علیه و آله و پیروان ابراهیم حنیف و عاملین به قرآن کریم گردیده ایم ، ولی خداوند بزرگ را سپاس می گزاریم که دشمنان ما و مخالفین سیاست اسلامی ما را از کم عقلان و بی خردان قرار داده است . چرا که خودشان هم درک نمی کنند که حرکتهای کورشان ، سبب قوت و تبلیغ انقلاب و معرفی مظلومیت ملت ما گردیده است و درهر مرحله ای سبب ارتقای مکتب و کشورمان را فراهم کرده اند... »

https://www.cafetarikh.com/news/27657/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما