۰
plusresetminus
جلال آل احمد به روایت اسناد


ملکی قصد داشت با جلال آل احمد تماس حاصل نماید لیکن مخاطب در پاسخ اظهار داشت جلال روزهای چهارشنبه بیرون می رود و ناهار را با رفقایش می خورد. ملکی اظهار کرد می خواستم خواهش کنم که جمعه شب به منزل ما بیائید. برادرم و اینها و دکتر عابدی و شریعت زاده هم هستند و شخص طرف تماسش موافقت نمود.

 



 

جلال آل احمد، داریوش آشوری و فضل الله نیک آیین در محل کافه قنادی فردوسی با یکدیگر ملاقات نموده اند. در این ملاقات جلال آل احمد اظهار داشته که تاکنون درباره چاپ کتاب مدافعات خلیل ملکی موفق به انجام کاری نشده و در نظر دارد که شخصی را پیدا کند تا مدافعات مزبور را روی کاغذ استنسیل ماشین کند. آنگاه در فرصت مناسب تدریجاً اقدام به پلی کپی بنمایند.

 



خلیل ملکی رهبر جامعه سوسیالیستهای نهضت ملی جهت استخلاص خود از زندان به وسیله جلال آل احمد به آقای اسدالله علم متوسل شده تا ایشان نزد شاهنشاه برای آزادی وی وساطت نماید و آقای علم مطالبی راجع به خلیل ملکی به شرف عرض شاهنشاه رسانیده است.

 



دکتر ساعدی قصد داشت با جلال آل احمد تماس بگیرد، لکن به وی اطلاع داده شد که امروز درس داشته و بیرون رفته است.  ساعدی از مخاطب خود خواست که به آل احمد بگوید به مطب ساعدی سری بزند.

 



سیمین دانشور همسر جلال آل احمد ضمن تماس با شخصی به نام شیرازی اظهار داشت این جلال رویش نمی شود شما هوایش را داشته باشید و شیرازی جواب داد فردا تعطیل است. در این موقع جلال آل احمد به صحبت پرداخت و در پاسخ سوال شیرازی که چه وقت آمدی اظهار نمود نیم ساعت است که آمده ام وبرای ساعت 16 به منزل شما خواهم آمد.

 

https://www.cafetarikh.com/news/29044/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما