۰
plusresetminus
روستای هیچان در شهرستان نیکشهر یکی از روستاهای نمونه گردشگری است که جاذبه‌های بی‌نظیری را در خود جای داده و از جمله آن کوهی است که شبیه نقشه ایران است.
عکس/نقشه ایران در نمای یک کوه
روستای هیچان در شهرستان نیکشهر یکی از روستاهای نمونه گردشگری است که جاذبه‌های بی‌نظیری را در خود جای داده است.
 
مقصد سفر روستایی است در جنوب استان سیستان و بلوچستان در 30 کیلومتری محور نیکشهر به ایرانشهر، روستایی که از چهار طرف میان کوه‌هایی بلند محصور شده است.
 
کوه‎هایی به شکل سر انسان، گوریل، تاج خروس و غیره که از مهم‎ترین این کوه‎ها کوهی است صخره‎ای که شباهت زیادی به نقشه جغرافیایی کشورمان دارد.


در این کوه صخره‎ای مرزهای جغرافیایی شمال غربی، شمال، دریای خزر و مرزهای شرقی کشورمان به وضوح قابل مشاهده است و با اندکی دقت سایر مرزها نیز مشخص خواهد شد و به دلیل شبهات بسیار بالایی که این کوه صخره‌ای به نقشه کشورمان دارد دربین اهالی به کوه ایران معروف است.
 
از دیگر کوه‎های این روستا کوهی است با خواص درمانی بالا که افراد منطقه از آن برای درمان انواع امراض پوستی استفاده می‎کنند این کوه که به کوه شفابخش معروف است در روبروی کوه ایران واقع شده است.
به داخل روستا که بریم و قدم در نخلستان سرسبز این روستا بگذاریم صدای چهچه بلبلان خرما و انواع پرندگان به همراه جست و خیز گونه‎های نادر جانوری و شکوفه‎های درختان خرما انبه و مرکبات آمدن پیش از موعد بهار را در ذهنتان تلقین خواهد کرد.
 
آب و هوای خاص منطقه و کشت محصولات کشاورزی در طول چهار فصل تاثیر به سزایی در کیفیت عسل این روستا گذاشته است.
 
عسل محلی روستای هیچان که توسط نوعی خاصی از زنبورهای وحشی تولید می‎شود دارای طعم و مزه متفاوتیست که فصل برداشت آن از فروردین آغاز و تا خرداد ماه ادامه دارد.
 
وجود محوطه باستانی مربوط به هزاره های سوم و دوم قبل از میلاد، قبرستان تاریخی پیش از اسلام، قلعه تاریخی نشان از قدمت بالای این روستا دارد.
 
غار چند صد ساله و مسکونی کدی، درخت عظیم کهور با قدمت 700 سال، نخلستان‎های وسیع، باغات میوه‎های گرمسیری، قنوات چند صد ساله و مناظر طبیعی حاشیه رودخانه از جاذبه‌هایی است که روستای هیچان را به یکی از مناطق ممتاز گردشگری در شهرستان نیکشهر معرفی کرده است.
منبع:فارس

https://www.cafetarikh.com/news/29837/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما