۰
plusresetminus
سفر به ایران چون شیرجه به یک کتاب تاریخی است.
سفر به ایران، مانند شیرجه به یک کتاب تاریخی
نشریه 'ویتا دا توریستا' نوشت: سفر به ایران چون شیرجه به یک کتاب تاریخی است، جایی که رنگ ها و احساسات در هر گوشه پدیدار می شوند، از خیابان های وسیع تهران تا موزاییک های مساجد اصفهان، تا بقایای پرسپولیس و سایت باستانی بم، شهر آجری نیمه تخریب شده از زلزله سال 2003، امروز هنوز بسیار زنده و با ارزش برای گردشگران است.

این نشریه توریستی ایتالیایی در گزارشی با عنوان 'ایران، مقصد جدید گردشگری اروپایی ها'، ضمن اشاره به افزایش سفر گردشگرانی از قاره اروپا به ایران و توصیف فرهنگ غنی آن، افزود: ایران از لحظه انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهوری، نفسی کشید. رییس جمهوری جدید اصلاح طلب از تنش میان اروپا-آمریکا و ایران باستانی کاست و تنها پس از گذشت 18 ماه از انتخاب وی، گردشگری اروپایی در ایران بطور چشم گیری رشد کرد و 240 درصد افزایش یافت.

اصلا نباید تعجب کرد. ایران با تاریخ چند هزار ساله خود پرچمدار گنجینه های فرهنگی، هنری و باستانی است؛ جایی که تمدن های مختلف با هم درآمیخته و راه ابریشم که از بخشی از ایران می گذشت نیز این کشور را تبدیل به پلی میان اروپا و آسیا کرده بود.

سفر به ایران از نظر امنیتی و محیطی نسبت به سایر کشورهای عربی، قابل دسترسی تر است و غربی تر بودن فرهنگ این کشور، آن را برای اروپایی ها جذاب تر نیز می کند، بویژه برای ایتالیایی ها که به قول وزارت امور خارجه ایتالیا روابط خوبی با این کشور دارند.

البته برای سفر به ایران باید برخی مقررات عادی امنیتی را رعایت و از سفر به مرزهای عراق، افغانستان و پاکستان و تنگه هرمز پرهیز کرد.


** نشریه راهنمای سفر: ایران جزو 10 کشور برتر گردشگری سال 2015 است

نشریه دیگر ایتالیایی به نام 'راهنمای سفر' نیز در گزارشی، ایران را جزو 10 کشور برتر گردشگری برای سال 2015 معرفی کرد. در طبقه بندی انجام شده از سوی این نشریه ایتالیایی، ایران در مکان چهارم جدول جای گرفته و مقصد جدید گردشگری در خاورمیانه محسوب می شود.

این نشریه افزود: بر اساس داده های تورهای گردشگری، شمار سفرهای تفریحی به ایران با توجه به بهبود روابط با غرب و همچنین جذابیت این کشور که کمتر شناخته شده، بسیار افزایش یافته است. سفر به ایران در صورتی که با هماهنگی راهنمای گردشگری رسمی و از طریق توراپراتورها و توام با رفتاری مسوولانه باشد، امن است.

راهنمای سفر ادامه داد: در ایران شهرهای باستانی فراوانی با مساجد و طبیعت شگفت انگیز وجود دارد و اصفهان، تهران، پرسپولیس و مقبره های شیراز و سواحل خزر مقصد بسیاری از گردشگران است.

منبع: ایرنا

https://www.cafetarikh.com/news/30517/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما