۰
plusresetminus
شاهنشاه در پاسخ فرموده بودند: با این لایحه صددرصد موافقند و دستور می‌دهند پدر مهندس بهبودی را از دربار شاهنشاهی مرخص کنند و روزی که بهبودی از دربار مرخص گردید، نمایندگان مجلسین متوجه شدند تو‌هّم آنها در اینکه شاهنشاه با این لایحه مخالفند، بیهوده بوده و اکنون دولت ظاهراً در مجلسین دارای موقع کاملاً محکمی می‌باشد.
موافقت صد درصدی شاهنشاه با لایحه کاپیتولاسیون
پهلوی دوم


شماره گزارش:۳۲۶/۳۰۵۶                                    تاریخ‌گزارش: ۱۳۴۳/۸/۱۹

موضوع: کاظم مسعودی مدیر روزنامه آژنگ

    کاظم مسعودی، مدیر روزنامه آژنگ به یکی از دوستان خود گفته است: روزی که مهندس بهبودی در مجلس شورای ملی با لایحه مصونیت مستشاران خارجی مخالفت شدید نمود، در محافل پارلمانی و مطبوعاتی چنین شهرت یافت که شاهنشاه با این لایحه نظر موافق ندارند و نطق مهندس بهبودی طبق دستور شاهنشاه انجام شده است.
کاظم مسعودی می‌گفت: این موضوع آن‌قدر جالب بود که خود آقای منصور نخست‌وزیر هم دچار شک و تردید گردید و تصور کرد پوست خربزه زیر پای دولت قرار گرفته است و فوراً به حضور ملوکانه شرفیاب و انعکاس نطق بهبودی را به عرض رسانید. شاهنشاه در پاسخ فرموده بودند: با این لایحه صددرصد موافقند و دستور می‌دهند پدر مهندس بهبودی را از دربار شاهنشاهی مرخص کنند و روزی که بهبودی از دربار مرخص گردید، نمایندگان مجلسین متوجه شدند تو‌هّم آنها در اینکه شاهنشاه با این لایحه مخالفند، بیهوده بوده و اکنون دولت ظاهراً در مجلسین دارای موقع کاملاً محکمی می‌باشد.
۶نسخه تکثیر شود احمدی ۴۳/۸/۲۰
ریاست بخش ۳۲۵ جهت استحضار

 

https://www.cafetarikh.com/news/31307/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما