۰
plusresetminus
بنا بر اعلام مسئولان بین‌المللی بسیاری از آثار باستانی خارج شده از اراضی تحت تصرف داعش در سوریه، به صورت قاچاق به انگلیس و دیگر کشور‌های غربی ارسال شده و وارد موزه‌ها و کلکسیون‌های خصوصی این کشورها می‌شوند.
حراج آثار باستانی سوریه توسط داعش در غرب
کارشناسان می‌گویند ابعاد این مساله بسیار وسیع‌تر از آن است که تصور می‌شد. داعشی‌ها نه فقط میراث فرهنگی را از بین می برند بلکه با فروش آثار باستانی مبالغ مالی هنگفتی را به دست می‌آورند.


در حال حاضر در اراضی تحت تصرف داعش در سوریه آثار تاریخی زیادی از جمله سکه‌های قدیمی، کتاب‌های خطی و جواهرات وجود دارد. این آثار تاریخی بطور غیر قانونی به غرب برده شده و به حراج گذاشته می‌شوند.

در بیانیه اخیر یونسکو خاطرنشان شده عکس‌های ماهواره‌ای نشان می‌دهند که آثار تاریخی در سوریه به طور گسترده تخریب و غارت می شوند.

در دنباله این بیانیه آمده است: محدود کردن قاچاق میراث فرهنگی مساله‌ای اولویت‌دار است چون این فعالیت به افراط گریان امکان می‌دهد، پول های هنگفتی را به دست آورند.

گروه تروریستی داعش پس از تصرف اراضی پهناوری در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق، روز 29 ژوئن سال گذشته تشکیل دولت خلافت اسلامی در این نواحی به رهبری سرکرده خود اعلام کرد.

این گروه که در حال گسترش فعالیت خود در دیگر کشورها بویژه لیبی، مصر، افغانستان، یمن، تونس و نیجریه بوده و در دیگر نقاط جهان از جمله کشور های اروپایی عملیات تروریستی اجرا می‌کند، یکی از بزرگترین معضلات فعلی در دنیا است.

https://www.cafetarikh.com/news/32011/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما