۰
plusresetminus
نویسنده و محقق تاریخ به اسناد جدید از زندگی امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: از جمله این اسناد می‌توان به نامه‌ای اشاره کرد که امام(ره) به دست مدرس رساندند.
اسناد دست اول از زندگی امام خمینی(ره)
محمدجواد مرادی نیا نویسنده و محقق با اعلام این خبر اظهار داشت: به تازگی اسناد دست اول و تازه‌ای از زندگی امام خمینی(ره) به دست آورده‌ام که روی آن کار می‌کنم. وی در ادامه با بیان اینکه اسناد خوبی مربوط به چند دهه قبل در دست دارم اضافه کرد: از جمله این اسناد می‌توان به نامه امام در اوایل دهه 1300 اشاره کرد که ایشان این نامه را از خمین به مجلس و به دست شخص مدرس می رسانند.

مرادی‌نیا تاکید کرد: حضرت امام در آن زمان، 21 ساله بودند که به سفارش برادرشان نامه را از خمین به تهران و مجلس به دست مدرس رسانند. البته ایشان در یکی از سخنرانی‌هایشان به این نامه اشاره می‌کنند و می‌فرمایند که برادرم این نامه را به بنده داد تا به مدرس برسانم.

این محقق ضمن اشاره به اینکه این اثر هنوز تمام نشده و قرار است مجموعه اسنادی در اثر جدید گنجانده شود، بیان کرد: در حال بررسی این اسناد هستم. بعلاوه این موارد مجموعه اسناد پراکنده ای از زندگی امام هم هست که در حال بررسی آن هستم.

محمدجواد مرادی‌نیا 4 اثر به نام‌های: مستند زندگی‌نامه آیت‌الله بهاء‌الدین محلاتی، «قصر قاجار از تاسیس تا فرجام»، «تاریخ استان مرکزی» و «خمین از پیروزی انقلاب تا جنگ» زیر چاپ دارد.

منبع: فارس

https://www.cafetarikh.com/news/32221/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما