۰
plusresetminus
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، سرچشمه سبک زندگی اسلامی را سخنان اهل بیت(ع) دانست و گفت: باید سبک زندگی اسلامی را در کلمات اهل بیت(ع) جویا شد.
سبک زندگی اسلامی را باید در سخنان اهل‌ بیت(ع) جویا شد
حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی در همایش «سبک زندگی اسلامی و چالش‌های پیش‌رو»، موفقیت در هر کاری را در گرو داشتن برنامه دانست. وی گفت: برای سعادت در دنیا و آخرت باید برنامه داشت و این برنامه‌ریزی در صورتی صحیح خواهد بود که از سوی فرد عالم به ماده و معنویت انجام شود. اگر نسبت به این دو شناخت نباشد، برنامه‌ریزی نتیجه‌ای نخواهد داشت.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه در بحث سبک زندگی اسلامی باید به سراغ افراد آگاه نسبت به این سبک مراجعه کرد، تاکید کرد: پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) ابواب علم هستند و باید سبک زندگی را از کلمات این بزرگواران دریافت کنیم.

جمشیدی با بیان اینکه انبیای الهی نیز به دنبال بیان سبک زندگی الهی بودند، تصریح کرد: انبیا افزون‌ بر اینکه از جنس مردم بودند، به لسان قومشان صحبت می‌کردند. کلام انبیا هر چند سرشار از حکمت بود، ولی با لسان قوم بیان می‌شد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه یکی از مشکلات ما اصلاح جامعه از پایین به بالا است، اظهار کرد: اگر بزرگان یک امت اصلاح شوند، جامعه نیز اصلاح می‌شود.

وی اظهار کرد: اسلام نسبت به کسب علم تاکید فراوانی دارد؛ چرا که وجود بزرگان سبب اصلاح جامعه و چراغ راهی برای امت خواهد بود. اگر بزرگان امت درست عمل نکنند، مسلماً امت نیز گرفتار مشکلات فراوانی می‌شود.

جمشیدی با تاکید بر الگوگیری از سبک زندگی اهل‌بیت (ع) عنوان کرد: به برکت انقلاب اسلامی، بزرگان جامعه را هدایت می‌کنند.

وی یادآور شد: فرد وقتی به زندگی امام راحل و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نگاه می‌کند، میل به خوبی پیدا می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه حتی برخی از نویسندگان خارجی برای معرفی رازهای موفقیت از روایات بهره می‌برند، بیان کرد: سبک زندگی تنها شامل رفتارها نمی‌شود، هرچند رفتارها نیز مهم هستند. به هر میزان اعتقادات‌مان را تقویت کنیم، در شناخت و عمل به سبک زندگی می‌توانیم موفق‌تر باشیم. ایمان و عمل دو بال است که بر یکدیگر تأثیر دارند.

منبع: ایسنا

https://www.cafetarikh.com/news/32255/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما