۰
plusresetminus
کتاب «نبرد من» زندگینامه و نظرات «آدولف هیتلر» دیکتاتور سابق آلمان که نوشته خود اوست و انتشار آن دهه ها در آن کشور ممنوع بود، اکنون در شمار پرفروش های کتاب آلمان است.
کتاب هیتلر در ردیف پرفروش ها
روزنامه واشنگتن پست با ذکر این خبر افزود، ایالت باواریای آلمان به مدت 70 سال حق مالکیت معنوی (کپی رایت) این کتاب را در اختیار داشت که این حق ماه آخر سال 2015 به پایان رسید.   
اکنون نسخه ای از این کتاب در دوهزار صفحه همراه با یادداشت های توضیحی منتشر شده است تا زهر ادبیات خشونت آمیز و راست گرایانه هیتلر را بگیرد.
 
این کتاب در صدر فهرست پرفروش های آلمان در بخش ادبیات غیر داستانی قرار دارد.
 
نگرانی کتابفروشان که سالها این کتاب را تبلیغ نمی کردند و نیز ممیزهای دولتی و مورخان از این نکته است که نبرد من مورد بهره برداری دست راستی ها شود.
 
«فلوریان سپ» مورخ، پارسال در گفت و گوی با واشنگتن پست گفته بود: این کتاب برای عموم مردم بسیار خطرناک است.
 
مسوولان آلمانی نسخه های رسمی کتاب را همچون رازی دولتی نگهداری کرده اند و تنها به درخواست حرفه ای ها اجازه دسترسی به آنها را داده اند. اما منتقدان ادعا می کنند که ممنوع الانتشار بودن کتاب به رازگونه بودن آن افزوده و زیانهای آن بیش از سودش شده است.
 
این محرمانه و رازآمیز بودن ماه دسامبر (دی ماه) پایان یافت و اجازه انتشار دوباره این کتاب در آلمان داده شد.
 
ناشران نبرد من همراه با حواشی آن معتقدند که این راه حل افکار خشن و مخرب هیتلر را آشکار می کند.
 
اکثر سیاستمداران دست راستی اعتراف می کنند که نبرد من نگاه خشونت آمیزی دربردارد که به یهودی کشی و جنگ دوم جهانی منجر شد.
 
دست راستی های آلمان که مخالف ورود مهاجران به آلمان هستند، در این اواخر پیروزهایی داشته اند و مردم محلی در شهر کوچک «بائوتزن» در شرق آلمان از آتش گرفتن یک محل در دست بنا برای مهاجران ابراز شادمانی کردند. دست راستی ها آلمان هنوز از نظرات هیتلر در تبلیغات خود استفاده نمی کنند.

منبع:عصرایران
https://www.cafetarikh.com/news/32697/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما