۰
plusresetminus
کتاب « تنهای شکیبا»‌ آخرین اثری است که از مرحوم استاد منذر درباره مرحوم شیخ فضل الله نوری منتشر می‌شود.
آخرین اثر منذر درباره شیخ فضل الله نوری
حجت‌الاسلام محمدصادق ابوالحسنی فرزند مرحوم منذر در گفت‌وگو با خبرنگار موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران درباره آخرین اثر استاد منذر گفت:‌ کتاب « تنهای شکیبا»‌ آخرین اثری است که از مرحوم استاد منذر درباره مرحوم شیخ فضل الله نوری منتشر می‌شود. به گفته وی این کتاب به همت موسسه کتابشناسی شیعه و با همکاری دفتر نشر آثار و آیای منذر و با یاری دکتر موسی حقانی مدیر موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران منتشر شده است.

بنا به تاکید فرزند استاد منذر،‌این کتاب ماحصل آخرین رهیافتها و واپسین دریافتهای استاد درباره شیخ فضل الله نوری است و کلید این کتاب با یادداشتهای استاد در دوران حیاتش زده شده است.

فرزند استاد ابوالحسنی تصریح کرد: این پنجمین کتابی است که از استاد منذر پس از وفاتشان منتشر می‌شود. ایشان اما در مجموع 46 کتاب را در حوزه تاریخ معاصر روانه بازار نشر کرده‌اند. علاوه بر این مقالات و مصاحبه‌های منتشر نشده‌ای از استاد در رابطه با شیخ فضل الله نوری و مشروطیت بعد از وفاتشان منتشر شده است.
وی درباره کتاب تنهای شکیبا افزود: این کتاب حدود 900 صفحه است که حدود 500 صفحه از آن تالیف شخص استاد منذر است و مابقی هم ملحقاتی است که به آن اضافه شده است. وی خاطر نشان کرد: مسئولیت 500 صفحه نخست با استاد منذر و بقیه صفحات با موسسه کتابشناسی شیعه است. در مجموع کتاب تنهای شکیبا از تولد شیخ فضل الله، تحصیلات ،‌نقش ایشان در مشروطه و از قیام تا صعودشان را مورد بررسی قرار داده است. همچنین تلاش شده تا به برخی از سؤالات و شبهاتی که حول محور شیخ فضل الله وجود دارد پاسخ داده شود.
گفتنی است همایش بزرگداشت استاد علی ابوالحسنی یا بیدارگر بصیر روز سه شنبه 18 اسفند ماه از ساعت 15 الی 18 در سالن اجتماعات یادمان شهدای هفت تیر واقع در بهارستان نرسیده به سرچشمه انتهای شهید صیرفی پور با حضور جمعی از اساتید و محققان حوزه تاریخ معاصر برگزار خواهد شد.

منبع:  موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران

https://www.cafetarikh.com/news/32788/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما