۱
plusresetminus
در 10 دی ماه 1356 کارتر در کاخ نیاوران گفت «ایران به خاطر رهبری فوق‌العاده شاه، در یکی از پرمخاطره‌ترین نقاط دنیا، به یک «جزیره ثبات» تبدیل شده. این خیلی مرهون شماست اعلیحضرت، مرهون رهبری شما و [حس] احترام و تحسین و عشقی که مردمتان به شما دارند.» سقوط شاه یک سال پس از سفر کارتر به ایران و توصیف کشور تحت حاکمیت شاه به جزیره ثبات در منطقه ای ناآرام می تواند درس عبرتی باشد برای حکومت هایی که دل به حمایت های خارجی از جمله آمریکا بسته اند!
حمایت رسانه‌های خارجی از قتل عام مردم توسط شاه
              در 10 دی ماه 1356 کارتر در کاخ نیاوران گفت « ایران به خاطر رهبری فوق‌العاده شاه، در یکی از پرمخاطره‌ترین نقاط دنیا، به یک «جزیره ثبات» تبدیل شده. این خیلی مرهون شماست اعلیحضرت، مرهون رهبری شما و [حس] احترام و تحسین و عشقی که مردمتان به شما دارند.» سقوط شاه یک سال پس از سفر کارتر به ایران و توصیف کشور تحت حاکمیت شاه به جزیره ثبات در منطقه ای ناآرام می تواند درس عبرتی باشد برای حکومت هایی که دل به حمایت های خارجی از جمله آمریکا بسته اند! 27 خرداد 1342

خبرگزاری آلمان : جمال عبدالناصر وجوهی را برای قیام کنندگان 15 خرداد فرستاد!/موقیعت شاهنشاه را باید مستحکم تلقی کرد

با گذشت نزدیک به 12 روز از قیام 15 خرداد حمایت رسانه‌های خارجی از شاه همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری آلمان از تهران گزارش داد: سپهبد بهرام آریانا سر فرمانده عملیات فارس دیشب به تهران بازگشت و اعلام داشت که عملیات ضد اخلالگران فارس را می توان پایان یافته تلقی کرد .

پایان عملیات فارس مصادف با اظهارات دیروز سرلشکر پاکروان رئیس اداره اطلاعات و امنیت ایران شده که اعلام داشت آشوب فارس با وجوه ارسالی جمال عبدالناصر از مصر ایجاد گشته بود.

خبرگزاری آلمان افزوده است: شاهنشاه ایران اقدامات رفورماتری را با عزم جدی ادامه می دهند و همه روز در نقاط مختلف کشور ده ها هزار کشاورز اسناد مالکیت خود را دریافت می دارند . مقدمات انتخابات فراهم می گردد و در مجلس جدید نفوذ های سابق وجود نخواهد داشت. در واقع نمایندگان جدید از بین کشاورزان و کارگران و روشنفکران خواهند بود .

خبرگزاری آلمان ادامه می دهد : موقعیت شاهنشاه را باید کاملا مستحکم و استوار تلقی کرد . جریانات 15 خرداد نشان داد که حکومت کاملا بر اوضاع مسلط است . بنا به نظر محافل مطلع تهران ثبات سیاسی و بهبود اقتصادی ایران در آینده قطعی است . شاهنشاه نه فقط به فرمانبرداری ارتش مستحضر هستند بلکه امروز در همه جا مورد تائید و پشتیبانی ملت ایران می باشند.[ اطلاعات ، 27 خرداد 1342 ، صفحه 16][1]

از غارنشینی تا فضانوردی ؛ تغییر محل نزاع از سوی رسانه های حکومتی!

روزنامه اطلاعات در سرمقاله شماره امروز خود علت اصلی درگیری های اخیر را تمایل گروهی به غارنشینی دانست .

نویسنده اطلاعات نوشته است :دنیا آنقدر بزرگ و وسیع است که هر کسی می تواند هر طور میل دارد زندگی کند کسی اگر خواست به غار برود و مثل اجداد بزرگوارش غارنشینی اختیار کند و از میوه درختان بخورد محققا هیچ کس جلوی او را نخواهد گرفت و برای این نوع زندگی نیز زمینه از هر جهت فراهم است . از این طرف نیز به سوی دنیای تسخیر فضا و عصر جت ها و موشک ها راه باز است . بیائید رو دربایستی را کنار بگذاریم و یکی از این دو زندگی را انتخاب کنیم و همه با هم آن راه را برویم . تا کی جنگ بر سر حجاب و بی حجابی ؟ تا کی توی سر هم زدن به خاطر آزادی یا محدودیت زن ؟ تا کی ؟! [اطلاعات ، 27 خرداد 1342 ، صفحه 2][2]

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

پی نوشت ها:

1- خبرگزاری آلمان پس از سرکوب قیام 15 خرداد می نویسد موقعیت شاه تحکیم شده است ! بی شک تحکیم موقعیت یک حکومت پس از سرکوب خونین مردم اگر نیز مستحکم شود این استحکام دیر زمانی طول نخواهد کشید . 10 دی ماه 1356 کارتر در کاخ نیاوران گفت « ایران به خاطر رهبری فوق‌العاده شاه، در یکی از پرمخاطره‌ترین نقاط دنیا، به یک «جزیره ثبات» تبدیل شده. این خیلی مرهون شماست اعلیحضرت، مرهون رهبری شما و [حس] احترام و تحسین و عشقی که مردمتان به شما دارند.» سقوط شاه یک سال پس از سفر کارتر به ایران و توصیف کشور تحت حاکمیت شاه به جزیره ثبات در منطقه ای ناآرام می تواند درس عبرتی باشد برای حکومت هایی که دل به حمایت های خارجی از جمله آمریکا بسته اند!

2- بی شک محل نزاع در انقلاب خونین 15 خرداد دو گانه پیشرفت و عقب ماندگی و یا آن چنان که اطلاعات نوشته است « غار نشینی و فضانوردی» نبوده است . تقلیل منازعات فیمابین مردم ایران و رژیم شاه به آن چه که در سرمقاله روزنامه اطلاعات می خوانیم ساده اندیشی بیش نیست . امام خمینی(ره) در سخنرانی تاریخی خود در روز 12 بهمن 1357 به این موضوع به خوبی اشاره می کنند . ایشان می فرمایند « برای چه سینمای ما مرکز فحشاست. ما با سینما مخالف نیستیم ما با مرکز فحشا مخالفیم. ما با رادیو مخالف نیستیم ما با فحشا مخالفیم. ما با تلویزیون مخالف نیستیم ما با آن چیزی که در خدمت اجانب برای عقب نگه داشتن جوانان ما و از دست دادن نیروی انسانی ماست، با آن مخالف هستیم. ما کی مخالفت کردیم با تجدد، با مراتب تجدد مظاهر تجدد وقتی که از اروپا پایش را در شرق گذاشت خصوصا در ایران، مرکز چیزی که باید از آن استفاده تمدن بکنند ما را به توحش کشانده است. سینما یکی از مظاهر تمدن است که باید در خدمت این مردم، در خدمت تربیت این مردم باشد و شما می دانید که جوان های ما را اینها به تباهی کشیده اند و همین طورسایر این جاها. ما با اینها در این جهات مخالف هستیم. اینها به همه معنا خیانت کرده اند به مملکت ما.»

منبع: مرکز اسناد انقلاب اسلامی

https://www.cafetarikh.com/news/32848/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما