۰
plusresetminus
رئیس سازمان اسناد و مرکز پژوهش کتابخانه مجلس شورای اسلامی گفت: حجت‌الاسلام سید محمدمهدی پورفاطمی نماینده مردم دشتی و تنگستان، اسناد چهار دوره نمایندگی مردم در مجلس را به سازمان اسناد مجلس شورای اسلامی اهدا کرد.
اسناد‎تنگستان‎به‎مرکزاسنادمجلس‎اهداشد
علی ططری رئیس سازمان اسناد و مرکز پژوهش کتابخانه مجلس شورای اسلامی گفت: حجت‌الاسلام سید مهدی پورفاطمی نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در ادوار ششم، هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی مجموعه اسناد دوران نمایندگی خود را که حدود 8 هزار مکاتبات، نامه و پاسخ وزارت‌خانه‌ها، مطالبات عمومی و عام‌المنفعه 4 دوره نمایندگی می‌شود را به کتابخانه و موزه مرکز اسناد تقدیم کرد. وی افزود: این نماینده برای استفاده محققان و نویسندگان و دانش‌پژوهان این اسناد را به آرشیو مجلس تقدیم کرد و در یک دهه‌ای که من مدیریت مرکز اسناد مجلس را برعهده دارم، تلاش بسیاری کردم که نمایندگان به خصوص نمایندگان شهرستان اسناد خود را در اختیار آرشیو مجلس قرار دهند، اما متأسفانه با وجود این تلاش‌ها ایشان دومین نماینده‌ای بود که اسناد خود را تقدیم مجلس کرد.

ططری گفت: نخستین نماینده، اسماعیل ططری نماینده شهر کرمانشاه بود که 20 هزار برگ اسناد را به مجلس تقدیم کرد که از این تعداد  500 عدد تصویر بود.

وی با درخواست از نمایندگانی که در مجلس حضور داشتند، گفت: ایران 110 سال است پارلمان دارد و در این سال‌ها اسنادی از نمایندگان ادوار پیشین به یادگار مانده است که نشان‌دهنده تاریخ اجتماعی و سیاسی، فرهنگی این مرزوبوم است و اگر بتوانیم از این اسناد به‌خوبی نگهداری کنیم، می‌تواند در آینده، مورد استفاده پژوهشگران، مورخان و نویسندگان قرار بگیرد و این مرکز بهتر می‌تواند این اسناد را نگهداری و حتی احصا و دسته‌بندی کند و امیدواریم دیگر نمایندگان نیز تشویق شوند اسناد خود را در اختیار مجلس قرار دهند.

منبع: فارس

https://www.cafetarikh.com/news/32881/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما