۰
plusresetminus
یک نوع از عکس ها را آقای رحیمیان بر روی مهر های لاستیکی حک کرده بود و مهرهای مذکور را به طلبه ها می داد تا با استفاده از استامپ، عکس امام را در جاهای مختلف بزنند.
تصویر امام بر روی مهر های لاستیکی
جوان و تاریخ- اخبار تاریخی

تصویر امام بر روی مهر های لاستیکی


 

در زمان انقلاب ایران، انقلابیون راه های زیادی را برای تبلیغ و ترویج اندیشه امام و رهبری ایشان در جریان انقلاب دنبال می کردند. در این زمان رسانه های جدیدی چون رادیو کاست به بازار آمده بود. اما نکته اینکه انقلابیون برای توجه هر چه بیشتر مردم به امام خمینی، تلاش می کردند تا تصویر ایشان را هر چه بیشتر در اماکن مختلف ترویج کنند. از آنجایی که این امر به شکل طبیعی و قانونی ممکن نبود، از راه های مختلف استفاده می شد:

 

«در جریان مبارزه با رژیم، در زمانی که حضرت امام در تبعید به سر می بردند، یک نوع متفاوت از عکس های امام را داشتیم . یک نوع از عکس ها را آقای رحیمیان بر روی مهر های لاستیکی حک کرده بود و مهرهای مذکور را به طلبه ها می داد تا با استفاده از استامپ، عکس امام را در جاهای مختلف بزنند. به وسیله ی همین مهرها ، طلبه ها عکس امام را به دیوارها و در ورودی اماکن متبرکه می زند. بعضی  از طلبه ها نیز عکس امام را پشت اسکناس ها می زند که ما گفتیم کار درستی نیست. چون این کار رنگ صد درصد سیاسی به قضیه می دهد و مامورین را بیشتر عصبانی می کند. نوع دیگری از عکس های امام مانند پوستر بود که ما آنها را به پشت شیشه های اتاق هایمان می زدیم. این عکس ها را معمولا یا خود مامورین می آمدند و پاره می کردند و یا متصدیان مدارس را وادار می کردند که از نصب این عکس ها بر پشت اتاق های طلاب جلوگیری کنند.»1

 

1-مهدی قیصری، خاطرات حجت الاسلام سیدمحسن موسوی فرد، تهران، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، 1387، ص  67- 68




https://www.cafetarikh.com/news/32994/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما