۰
plusresetminus
رسانه‌ها و نهادهای فرهنگی با هدف تبیین نقش زن در اسلام، بالاترین ارزش زن را در تحصیلات عالیه، حضور در مشاغل سطوح عالی و ستاندن حق از دامان جامعه تبلیغ می‌کنند!
تصویر واقعی زنان؛ خارج از قاب رسانه
 وبلاگ گپ مکتوب نوشت: متأسفانه همه‌اش نعل وارونه می‌زنیم در بسیاری از مسائل، در برخی موارد هم که پای این ادعا به وسط کشیده می‌شود که اسلام با مقتضیات زمان هماهنگ نیست و برای اینکه نشان دهیم با حجاب کامل هم می‌توان «شنا» کرد و به «فضا» رفت! رفتارها و گفتارهایمان عجیب‌تر هم می‌شود.

در سالگرد ولادت بانوی آب، سراسر ایران پر شد از انواع مجالس در تبیین نقش زن در اسلام؛ برخی از آنها مقایسه نقش زن قبل و بعد از انقلاب را نشانه گرفته‌اند.

عموم آنها به حضور پررنگ زن در عرصه‌های مختلف کاری و علمی گفتند و آن را با وضع قبل انقلاب و کشورهای پیشرفته امروزی مقایسه کردند ولی نگفتند که مهم‌ترین نقش زن اگر «خانه داری» نیست، «تربیت فرزند» و «همسرداری» که هست.

امروزه روز صدا و سیما و دیگر نهادهای فرهنگی بیش از آنکه به آن دو مهم که از تعالیم اصیل اسلامی است بپردازند، به انواع‌ مختلف بالاترین ارزش را در تحصیلات عالیه، حضور در مشاغل سطوح عالی و ستاندن حق از دامان جامعه تبلیغ می‌کنند.

ولی نشان نمی‌دهند که چگونه این فضائل خوب را می‌توان در کنار واجبات اجتماعی مانند تربیت و فرزند،‌ حفظ آرامش و گرمای خانواده و شوهرداری، جمع کرد.

ستاندن حق از شوهر یا جامعه خوب است ولی چگونه می‌توان آن را با مدیریت خانواده و ارتباط با همسر و تربیت فرزند جمع کرد به طوریکه تنش و سردی در درون خانواده چنان تشدید نشود که به طلاق عاطفی و طلاق رسمی نیانجامد؟

چرا آنقدر که به زیباشناسی اندام زن و سلامت پوست و لطافت موی او توجه می‌شود به فضایل اخلاقی اجتماعی مانند صبر، بزرگ منشی و تقویت اراده، ارزش والای فرزند آوری و تربیت آنها یا ارتباط مناسب با والدین و خویشاوندان نزدیک همسر (و البته بالعکس آن هم ضروری است یعنی زوج نسبت به زوجه) توجهی نمی‌گردد؟ به گمانم ناخواسته منفعلانه در برابر فرهنگ غرب واداده‌ایم

https://www.cafetarikh.com/news/34968/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما