۱
plusresetminus
در جشن 22 بهمن 58 نخستین رژه نیروهای ذخیره سپاه دزفول برگزار شد؛ به‌ دلیل کمبود اسلحه ژ3 ، ستون‌های یک و 6 نیروها را مسلح کردند و ستون‌های داخلی به صورت غیر مسلح رژه رفتند.
عکس/نخستین رژه نیروهای ذخیره و ابتکار فرماندهان
 سال 1358 وقتی آقای هادی کیانی تعدادی از جوانان و نوجوان دزفول را در مسجد امیرالمومنین (ع) جمع کرد و با کمک چند نفر از بچه‌های سپاه که خود به تازگی آموزش‌های نظامی را گذرانده بودند، شروع به آموزش سلاح به آنان شد، فکر نمی‌کرد این مجموعه کوچک، روزی دلاور مردانی خواهند بود که در جای جای جبهه‌های جنوب و غرب لرزه بر تن دشمنان انقلاب و امام خواهند انداخت.

 
 
تصویر بالا نخستین رژه نیروهای ذخیره سپاه دزفول است که در جشن  22 بهمن 58 شرکت کرده بودند؛ از نکات جالب این عکس، رژه بچه‌هایی است که به دلیل نداشتن اسلحه مجبور شده‌اند در بین نیروهایی که سلاح بر دوش دارند حرکت کنند.

در تابستان 1358 مراجعه برای عضویت در سپاه دزفول بشدت افزایش یافت اما عمده مراجعه کنندگان شرایط سنی لازم برای عضویت را نداشتند لذا این عده کثیر در مرحله اول به هادی کیانی که آن زمان از نیروهای کادر بود سپرده شدند تا آنها را سازماندهی کرده و پس از آموزش‌های لازم تحت عنوان نیروی ذخیره سپاه مورد استفاده قرار دهند.

هادی کیانی در ابتدا محل سازماندهی و آموزش این نیروها را مسجد آل عبا واقع در خیابان آفرینش قرار داد و شب‌ها بعد از نماز مغرب و عشا تا پاسی از شب کلاس‌ها ادامه داشت؛ مربی اسلحه شناسی این کلاس‌ها حمید عنبرسر بود، مربی کلاس‌های عقیدتی علی راجی بود، مربی تاکتیک سیف‌اله صبور بود اسامی دیگر اساتید را به خاطر ندارم.

پس از حدود 20 روز آموزش محل ستاد ذخیره از مسجد آل عبا به مسجد حضرت امیر المومنین منتقل شد، جلسات و سازماندهی‌ها ادامه داشت و از نیروها در کارهای نگهبانی و گشت استفاده می‌شد پر رنگ‌ترین برنامه آنها شرکت در رژه 22 بهمن در زمستان 58 بود. به‌ دلیل کمبود اسلحه ژ3 ستون‌های یک و 6 نیروها را مسلح کردند و ستون‌های داخلی به صورت غیر مسلح رژه رفتند.

https://www.cafetarikh.com/news/35103/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما