۰
plusresetminus
مرحله دوم عملیات بیت‌المقدس از جاده اهواز خرمشهر مسیری 15 کیلومتری را طی می‌کند و به مرز بین زید و شلمچه می‌رسد، تا اینکه حسن باقری تماس می‌گیرد.
وقتی حسن باقری نوید پیروزی داد
به گزارش گروه فضای مجازی جوان و تاریخ عبدالکریم فضیلت‌پور یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس متن و فایل صوتی مکالمه خود و حسن باقری را در مرحله دوم عملیات دفاع مقدس در وبسایت شخصی‌اش منتشر کرده است:‌

حسن باقری فرمانده و طراح عملیات بیت‌المقدس و فرمانده قرارگاه نصر است. عبدالکریم فضیلت‌پور فرمانده گردان یاسر تیپ 7 ولیعصر(عج) و از فرماندهان مؤثر در جبهه غرب دزفول و فرمانده موفق همین گردان در فتح‌المبین است.

وی در مرحله دوم عملیات بیت‌المقدس از جاده اهواز خرمشهر مسیری 15 کیلومتری را طی کرده و به مرز بین زید و شلمچه رسیده است. حسن باقری مکالمه طولانی با وی و دیگر فرماندهان دارد که در اینجا بخش کوتاهی از آن را آورده‌ایم. این تماس صبح روز 17 اردیبهشت ماه 1361 برقرار شده است..

 

حسن باقری: فضیلت حسن. فضیلت حسن.
فضیلت‌پور: به‌ گوشم.
حسن باقری: فضیلت دست چپ هر چی بری این باتلاقه خشک می‌شه، یعنی خضریان از اون‌ور رفته، تقریباً خوب بوده، اینه که یه مقداری بکشید به چپ اگه می‌خواهی.
فضیلت‌پور: باشه باشه ما خوب رفتیم، باشه ما خوب رفتیم، جامون هم خوبه، لکن یه مقدار خیسه زمین همین، و الا باتلاقی اون چنانی نبوده.
حسن باقری: خیلی‌خب حالا انشاءالله به لطف خدا خط جلو رو درست کنید که بشه عقب هر کاری می‌شه انجام داد.
فضیلت‌پور: باشه باشه.
حسن باقری: سمت راست‌تون با (تیپ) نجف یکیه، چسبیدین به هم؟
فضیلت‌پور: ما نه ما فاصله‌مون با نجف زیاده.
حسن باقری: با پایین چی؟ با پایین؟
فضیلت‌پور: ما با خضریان (گردان عمار) می‌چسبونیم، بچسبونیم به خضریان، بعدش حداد (گردان میثم) هم می‌چسبه به ما، اونوقتی می‌شه با (گردان) شهدا هم یه مقدار خودش رو پهن کنه، اونوقت خط یکی می‌شه، وصل می‌شه.
حسن باقری: خیلی خوبه. خیلی خوبه

https://www.cafetarikh.com/news/35333/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما