۰
plusresetminus
مدیر مسئول موسسه سرچشمه در پست اخیر اینستاگرام خود به خاطره ای درمورد امام موسی صدر اشاره کرد
واکنش امام‌موسی صدر به ساخت مساجد مجلل
حجت الاسلام محمدرضا زائری در صفحه اینستاگرامش نوشت: امروز آقای شرف الدین تعریف می کرد که در یکی از سفرهای آفریقا وقتی با امام موسى صدر به ساحل عاج رسیدیم دیدیم با هزینه سنگین و به سبک معماری مراکشی مسجد بزرگ و باشکوهی ساخته اند ، یکی از اهالی صور به امام صدر گفت : "کاش در صور یک چنین مسجدی بسازیم !

" و ضمن اعلام آمادگی خودش برای مشارکت مالی تلاش می کرد ایشان را برای اقدام جهت ساخت مسجد متقاعد کند ، ایشان پاسخ دادند :" ما در صور یک مسجد داریم ، هر وقت شما به من خبر دادید آن مسجد پرشده و دیگر جا ندارد من همان لحظه کار ساخت مسجد دوم را شروع می کنم !" یاد مسجدهای خالی افتادم که ما در ایران و تهران می سازیم و مسابقه می دهیم برای تعدادشان و رقابت می کنیم برای طول گلدسته ها و حجم گنبدهایشان !

ویادم افتاد که امام راحل رضوان الله علیه در حکم ساخت مصلای تهران چه زیرکانه و دقیق نوشته بودند که در کنار ساخت مصلا به فکر ساختن و تربیت بینش توحیدی و کفرستیزی مردم باشید ! و چه قدر انسان ساختن غریب است و چه قدر ساختمان ساختن رایج ، چه گونه دینی به مردم معرفی کرده ایم که مسجد ساختن را برای آخرتشان مفید تر می دانند تا مسجدی ساختن ؟ ( توضیح : این عکس را در میان عکسهای امام صدر بیشتر دوست دارم چون عکاسش شهید دکتر مصطفى چمران است )



https://www.cafetarikh.com/news/35350/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما