۱
plusresetminus
رضاخان نیز برای اینکه خود را بیشتر در دلها جا کند و فردی پایبند به مذهب نشان دهد پیشاپیش دسته قزاقها حرکت می کرد و کاه و گل بر سرش می ریخت.
ریای ملوکانه
کافه تاریخ- اخبار تاریخی

 

آنچه رضاخان را رضاشاه کرد، سوء استفاده او از فرهنگ مردم ایران زمین بود. او می دانست که جامعه ایران چه می خواهد به همین دلیل تلاش کرد تا در همان زمینه ریا کند و خود را در قلب مردم جلوه گر سازد. از همین روست که باید گفت رضاشاهی که اقدام به کشف حجاب کرد، ابتدا خود آداب مذهبی را رعایت می کرد:

«او از درون جامعه برخاسته بود و با توده مردم معاشرت داشت و به همین جهت تا حدودی با اوضاع و احوال جامعه آشنا بود. او برخلاف پسرش مردم شناس بود و همین ویژگی به او کمک نمود تا در همان ابتدای ورودش به صحنه سیاست ایران تا اندازه ای دل مردم را به او نزدیک تر کرد. در آن زمان رسم بر آن بود که به مناسبت دهه محرم دسته قزاقها در خیابانها شهر حرکت کرده و به عزاداری می پرداختند. رضاخان نیز برای اینکه خود را بیشتر در دلها جا کند و فردی پایبند به مذهب نشان دهد پیشاپیش دسته قزاقها حرکت می کرد و کاه و گل بر سرش می ریخت. او در ابتدای حضورش معمولا در مجالس روضه خوانی، عزاداری و یا مجالس جشن ائمه اطهار (ع) شرکت می نمود.»

https://www.cafetarikh.com/news/35656/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما