۱
plusresetminus
حسین فاطمی از جمله مردان دولت ملی بود که به طرز فجیعی کشته شد. اقدامات او شاه را از این شخصیت منزجر کرده بود. او نسبت به سلطنت و خاندان سلطنتی نگاهی بسیار منفی داشت و به دنبال آن بود که حکومت پادشاهی را در ایران ملغی کند. او حتی به دنبال تصفیه وزارت خانه تحت نظرش از مردان ناسالم بود . . .
وقتی دکتر فاطمی وزارت خارجه را تصفیه می کند
 

کافه تاریخ- اخبار تاریخی

 

حسین فاطمی از جمله مردان دولت ملی بود که به طرز فجیعی کشته شد. اقدامات او شاه را از این شخصیت منزجر کرده بود. او نسبت به سلطنت و خاندان سلطنتی نگاهی بسیار منفی داشت و به دنبال آن بود که حکومت پادشاهی را در ایران ملغی کند. او حتی به دنبال تصفیه وزارت خانه تحت نظرش از مردان ناسالم بود:

«او تا روز 28 مرداد وزیر خارجه بود و با لیاقت امور را اداره کرد. در این مدت دست به اقدامی زد که تا آن روز هیچ وزیر خارجه ای چنین اقدامی نکرده بود. به دستور او کمسیون تصفیه کارمندان وزارت خارجه تشکیل شد. عبدالله انتظام که سفارت هند را نپذیرفته بود ریاست این کمیسیون را به عهده داشت و محمد گودرزی، محمود میرفخرایی و همایون سمیعی عضو این کمیسیون بودند. آنان مواظب بودند به کلیه ی سوابق کارمندان سیاسی که حدود ششصد نفر بودند رسیدگی کنند و فهرستی از اشخاص فاسد و کسانی که سوابق سوء داشتند تهیه نمایند و در یک روز احکام انتظار خدمت یا بازنشستگی این افراد صادر شود.»

 

https://www.cafetarikh.com/news/35683/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما