۰
plusresetminus
از اوایل دهه 1340 تا زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، روز به روز مردم با امام خمینی بیشتر و بهتر آشنا می شدند و به همین دلیل شخصیت های دیگر در زیر سایه شخصیت ایشان قرار می گرفتند...
ماجرای «سه صلوات» و رهبری امام خمینی در انقلاب
 

کافه تاریخ- تاریخ شفاهی

 

از اوایل دهه 1340 تا زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، روز به روز مردم با امام خمینی بیشتر و بهتر آشنا می شدند و به همین دلیل شخصیت های دیگر در زیر سایه شخصیت ایشان قرار می گرفتند. این مسئله در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی به اوج خود رسید، به نوعی که بدون هیچ گونه رای گیری و یا شمارش آرا، رهبری انقلاب به شکلی آشکار مشخص بود و کسی به شخصی غیر از امام فکر نمی کرد:

«نوزدهم اردیبهشت 1357، روز چهلم شهدای یزد بود که روز دهم فروردین در مراسم چهلم شهدای تبریز شهید شده بودند. آن روز در شهرهای زیادی مراسم برگزار شد. در یزد، تبریز، اصفهان، شیراز و .... در قم نیز این مراسم طبق معمول در مسجد اعظم، در بعد از ظهر 18 اردیبهشت برگزار شد. هم مراجع و علما بودند و هم مردم شرکت داشتند. هر سه شبستان مسجد پر از جمعیت بود و حتی حیاط هم پر بود. از نکات قابل ذکر در این مراسم اینکه سخنران مجلس در ابتدای سخنرانی اش اسم مراجع را که آورد مردم برای هر کدام یک بار صلوات فرستادند، اما وقتی بعد از ذکر اسم سه مرجع، به نام امام خمینی رسید و گفت:«حضرت آیت الله العظمی آقای خمینی»، مردم سه بار پشت سر هم صلوات فرستادند.»

 

https://www.cafetarikh.com/news/35686/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما