۰
plusresetminus
در جریان انقلاب اسلامی، تنفر از رژیم آنچنان زیاد شده بود که همه وقایع به ضرر شاه و خاندانش تمام می شد. به زبان دیگر، مردم همه چیز را از حکومت می دیدند و البته همه چیزهای بد و غیراخلاقی را. از جمله مواردی که به نام حکومت تمام می شد می توان به مرگ افرادی اشاره کرد که با رژیم پهلوی میانه خوبی نداشتند و مشخص نبود که به مرگ طبیعی مرده اند یا رژیم آنان را کشته است. مثل غلامرضا تختی، دکتر علی شریعتی و یا مصطفی خمینی، فرزند امام(ره). از جمله شخصیت های مهم دیگر در این زمینه می توان به شیخ احمد کافی اشاره کرد.
آیا حکومت پهلوی شیخ احمد کافی را کشت؟
 

کافه تاریخ- اخبار تاریخی

 

در جریان انقلاب اسلامی، تنفر از رژیم آنچنان زیاد شده بود که همه وقایع به ضرر شاه و خاندانش تمام می شد. به زبان دیگر، مردم همه چیز را از حکومت می دیدند و البته همه چیزهای بد و غیراخلاقی را. از جمله مواردی که به نام حکومت تمام می شد می توان به مرگ افرادی اشاره کرد که با رژیم پهلوی میانه خوبی نداشتند و مشخص نبود که به مرگ طبیعی مرده اند یا رژیم آنان را کشته است. مثل غلامرضا تختی، دکتر علی شریعتی و یا مصطفی خمینی، فرزند امام(ره). از جمله شخصیت های مهم دیگر در این زمینه می توان به شیخ احمد کافی اشاره کرد:

کافی

 

«مرحوم شیخ احمد کافی بین عامه ی مردم مقبولیتی داشت؛ مخصوصا به دلیل مهدیه و برنامه هایی که در آنجا از قبیل روضه خوانی، دعای کمیل، ندبه و.... برگزار می کرد. در سال 1357، امام گفته بود در نیمه ی شعبان جشن و چراغانی نباشد. در واقع این کار برای اعتراض به جنایات رژیم شاه و کشتارهایی بود که از سال 1356 در شهرهای ایران در قم، تبریز، یزدو .... به راه انداخته بود. آقای کافی هر سال در نیمه ی شعبان برنامه ی مفصلی اجرا می کرد و تاثیر خوبی در مردم باقی می گذاشت. آن سال که قرار بود جشن نباشد، ظاهرا از طرف رژیم به ایشان گفته شده بود که شما در مهدیه برنامه جشن و سرود داشته باشید، او هم به مشهد رفته بود و در تصادفی در گذشت و مشهور شد که رژیم ایشان را در یک تصادف ساختگی کشته است. در این قبیل مسائل بهانه ای به دست انقلابیون می افتاد و قضایا را علیه رژیم تمام می کردند.»*

 

https://www.cafetarikh.com/news/35702/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما