۰
plusresetminus
بخشهای گسترده ای از سریال علی البدل که در ایام نوروز از شبکه یک سیما پخش می شود در روستای تاریخی ای از استان همدان «ورکانه» که به روستای رنسانسی معروف است فیلمبرداری شده است.
آیا می دانید سریال علی البدل در «روستای رنسانسی» ایران فیلمبرداری شده است؟+تصاویر
 

کافه تاریخ- کافه هنر

 

این روستای دیدنی در نزدیکی شهر همدان واقع در استان همدان ایران است. روستای ورکانه همدان که به عنوان نگین گردشگری روستایی این استان شهرت یافته است با سنگ‌های لاشه که تمام کوچه‌های آن را احاطه کرده‌اند زیر نورهای موضعی به رنگ قهوه‌ای سوخته در می‌آیند که تصاویر اروپای دوران رنسانس را یادآور می‌شود. پیشینه روستای ورکانه به بیش از ۴۰۰ سال می‌رسد و آنچه از تاریخ برمی‌آید اینکه نخستین و قدیمی‌ترین محله آن، محله درب مسجد است. زبان اهالی روستا فارسی با لهجه های لری و کردی است.

ورکانه علی البدیل

در هر کوچه این روستا که قدم می‌گذاری، فرش سنگی زیر پا، احساسی زیبا را در وجود انسان ایجاد می‌کند، تمام کوچه‌ها جدول‌کشی شده و مانند شهری زیبا به نظر می‌رسد و چراغ‌های روشنایی زیبایی که مناسب سنگفرش‌هاست کنار پیاده ‌رو تعبیه شده است. این زیبایی وصف ‌ناشدنی حاکم بر روستای ورکانه همدان در پی امضای تفاهم‌نامه میراث فرهنگی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایجاد شد و به دنبال آن زیباسازی روستای ورکانه در چند فاز انجام گرفت و حفظ معماری سنتی آن جلوه‌ ای ویژه به خود گرفت.

سریال علی البدل روستای ورکانه روستای رنسانسی

این روستا زادگاه پرفسور توفیق موسیوند، سازنده نخستین قلب مصنوعی جهان است که در سال ۱۳۱۵ در این دیار چشم به جهان گشود. روستای ورکانه همدان یکی از شش روستای گردشگری همدان است روستای ورکانه همدان یکی از شش روستای گردشگری همدان است که نام آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسید و به عنوان منطقه ویژه گردشگری کشور مطرح شد.

روستای رنسانسی

روستای ورکانه

 

 

https://www.cafetarikh.com/news/35722/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما