۱
plusresetminus
خاطره نوحه سرایی و عزاداری همسر شهید را هرگز فراموش نمی کنم که عزاداری حضرت زینب علیهم السلام را در کنار بدن قطعه قطعه شده ی برادرش تداعی می کرد.
دلایل محبوبیت آیت الله سعیدی در میان مردم
کافه تاریخ- اخبار تاریخی

 

یکی از کسانی که در دوران پهلوی و آن زمان که هنوز آتش انقلاب اسلامی شعله ور نشده بود، در مقابل اعمال رژیم پهلوی مردانه ایستاد و با شهادت خود اذهان را متوجه امام خمینی کرد، آیت الله سعیدی بود. وی مبارزی نستوه بود که زیر شکنجه های ساواک حاضر نشد بر علیه امام سخنی بگوید و  از آرمان های خود دست بردارد. نوع مواجه مردم با جنازه این شهید عزیز، به خوبی بیانگر جایگاه او در میان ملت است:

آیت الله سعیدی

«وقتی که واقعه ی شهادت آیت الله سعیدی  اتفاق افتاد، خبر آن به زودی در همه جا منتشر شد. این در حالی بود که رژیم شاه جلوی انتشار اخبار مربوط به مبارزات علیه رژیم و شهادت های مبارزینی که مشهور تر بودند را می گرفت. دلیل انتشار سریع اخبار مربوط به انقلاب حساسیت مردم و طرفداری آنها از نهضت بود. جنازه ی شهید آیت الله سعیدی را که آوردند، سیل جمعیت به طرف وادی السلام (قبرستان قم) سرازیر شد. من وقتی به قبرستان رسیدم که جنازه ی مطهر شهید را در وادی السلام خاک فرج دفن کرده بودند. خاطره نوحه سرایی و عزاداری همسر شهید را هرگز فراموش نمی کنم که عزاداری حضرت زینب علیهم السلام را در کنار بدن قطعه قطعه شده ی برادرش تداعی می کرد.»1

1-مهدی قیصری، خاطرات حجت الاسلام سیدمحسن موسوی فرد، تهران، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، 1387، ص 83-84

https://www.cafetarikh.com/news/35747/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما