۱
plusresetminus
یک دفعه صدای تیک و تاک ساعت پخش شد و بعد صدایی که صدای آشنای آقای شیخ الله محلاتی بود گفت: توجه فرمایید، توجه فرمایید این صدای انقلاب اسلامی ایران است
تسخیر رادیو توسط انقلابیون در سال 1357
کافه تاریخ- تاریخ شفاهی

رسانه های صوتی- تصویری یکی از نقاط مهمی است که در همه انقلابها یا کودتاها به عنوان هدف اول تسخیر مدنظر قرار می گیرد. دلیل آن نیز خیلی پیچیده نیست. متصرفین رادیو و یا تلویزیون به راحتی می توانند آرمانها و یا دغدغه های خود را با مردم در میان بگذارند. از همین روست که حکومت ها نیز در مقابل انقلابیون و معترضین به شکلی محکم و سخت از محل رسانه های جمعی دفاع می کنند:

شیخ الله محلاتی

«امام تشریف آورده بودند و انقلاب در شرف پیروزی بود ولی هنوز رادیو به تسخیر مردم در نیامده بود. گاردی مسلح و مجهز از رادیو محافظت می کردند. هوا خیلی سرد بود و ما در منزل یکی از بستگان نشسته بودیم. رادیو را روشن کرده بودیم تا ببینم چه می گوید. یک دفعه صدای تیک و تاک ساعت پخش شد و بعد صدایی که صدای آشنای آقای شیخ الله محلاتی بود گفت: "توجه فرمایید، توجه فرمایید این صدای انقلاب اسلامی ایران است" و سپس سرود "خمینی ای امام" را پخش کرد. با شنیدن صدای آقای محلاتی از رادیو و در واقع تسخیر رادیو توسط مردم، به قدری خوشحال شدیم که می خواستیم به آسمان پرواز کنیم. لحظات بسیار شیرین و شور انگیزی بود.»

1-مهدی قیصری، خاطرات حجت الاسلام سیدمحسن موسوی فرد، تهران، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، 1387، ص 133

https://www.cafetarikh.com/news/35761/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما