۰
plusresetminus
پس از تشکیل حکومت مشروطه در زمان مظفرالدین شاه قاجار نخستین انتخابات در ایران برگزار شد. فرمان شروع به کار اولین مجلس ایران که توسط مظفرالدین صادر شد به این شرح است: «مصصم شدیم که مجلس شورای ملی از منتخبین شاهزادگان قاجاریه، علماء، اعیان، اشراف، ملاکین و تجار و اصناف به انتخاب طبقات مرقومه در دارالخلافه تهران تشکیل و تنظیم شود که در مهام امور دولتی و مملکتی . . . .
تصاویری خاطره انگیز از انتخابات ریاست جمهوری در ایران
کافه تاریخ- کشکول

پس از تشکیل حکومت مشروطه در زمان مظفرالدین شاه قاجار نخستین انتخابات در ایران برگزار شد. فرمان شروع به کار اولین مجلس ایران که توسط مظفرالدین صادر شد به این شرح است: «مصصم شدیم که مجلس شورای ملی از منتخبین شاهزادگان قاجاریه، علماء، اعیان، اشراف، ملاکین و تجار و اصناف به انتخاب طبقات مرقومه در دارالخلافه تهران تشکیل و تنظیم شود که در مهام امور دولتی و مملکتی و مصالح عامه مشاوره و مداقه لازمه را به عمل آورده به هیئت وزرای دولت خواه ما در اصلاحاتی که برای سعادت و خوشبختی ایران خواهد شد اعانت و کمک لازم را بنماید.»

اگرچه مسئله انتخابات در دوران پهلوی به حاشیه رفت و رسماً نمایندگان مردم جایگاهی در تعیین سرنوشت کشور نداشتند لکن با پیروزی انقلاب اسلامی شور انتخاباتی رونق گرفت. در ادامه تصاویری خاطره انگیز از تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری در سالهای پس از انقلاب آمده است:

 























https://www.cafetarikh.com/news/35829/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما