۰
plusresetminus
پژوهشگران آمریکایی می‌گویند کشتی "سانتا ماریا" را در سواحل هائیتی پیدا کرده‌اند. این کشتی همان کشتی است که کریستف کلمب در سال ۱۴۹۲ با آن آمریکا را کشف کرد.
کشف کشتی "کریستف کلمب"؛ کاشف امریکا +تصاویر
کافه تاریخ- کشکول

پژوهشگران آمریکایی می‌گویند کشتی "سانتا ماریا" را در سواحل هائیتی پیدا کرده‌اند. این کشتی همان کشتی است که کریستف کلمب در سال ۱۴۹۲ با آن آمریکا را کشف کرد.
 
"سانتا ماریا" همان کشتی‌ است که تاریخ بشریت را تغییر داد، کارشناسان می‌گویند "سانتا ماریا" در ۲۵ دسامبر ۱۴۹۲ در کرانه جزیره هیسپانیولا جمهوری دومینیکن و جزیره هائیتی امروزی در هم شکست و به گل نشست.




"باری کلیفورد" باستان‌شناس دریایی آمریکا گفت: بقایای این کشتی در سال (۲۰۰۳) پیدا شد اما در آن زمان به دلیل اشتباه در نتایج تحقیقات، دانشمندان به بیراهه افتاده و نتوانستند اطمینان یابند که این کشتی همان "سانتا ماریا" است. باری کلیفورد، باستان‌شناس آمریکایی می‌گوید، اولین بار چند سال پیش زمانی که خود به آزمایش لاشه این کشتی اقدام کرد ناگهان موضوع برایش روشن شد.

چارلز بیکر  گفت، هنوز در این باره تجزیه و تحلیل‌های علمی ‌دقیقی در دست نیست. با این حال با توجه به تصاویر برداشته‌‌شده در سال ۲۰۰۳ و همچنین تازه‌ترین تصاویر تجسسی غواصان شواهد قانع‌کننده‌ای در دست است که نشان می‌دهد که این کشتی واقعا همان سانتا ماریاست.

در ادامه تصاویری از لنگر کشتی را میبینیم که توسط پژوهشگران یافت شده است؛ لنگر وزنی معادل 1200 پوند ( 544  کیلوگرم) دارد. گروهی از محققان با بررسی اطلس های قدیمی این لنگر را یافته اند. به عقیده محققان لنگر به کشتی در اندازه متوسط 300 تنی در سال 1500 میلادی تعلق داشته که بر اثر یک حادثه همچون طوفان شکسته شده است.
باستان شناسان نیز تائید کرده اند که لنگر متعلق به کشور اسپانیایی بوده که در اواخر سال 1400 میلادی ساخته شده است.
این لنگر در حین ماموریت ویژه وزارت دفاع امریکا برای تهدید های هسته ای و زیر دریایی های خطرناک روس پیدا شده است.







https://www.cafetarikh.com/news/35891/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما