۰
plusresetminus
احتشام السلطنه از نوادگان فتحعلی شاه قاجار و یکی از رجال سرشناس قاجاریه بود. وی مقامات موثر و حساسی را عهده دار بوده است، از جانبداری سلطان (قوللر آقاسی) گرفته تا حکومت ایالات، معاونت وزارت خارجه، سفارت، نمایندگی مردم و سرانجام ریاست اولین دوره مجلس شورای ملی به مدت هفت ماه . وی عضوی موثر از اعضای هیئت حاکمه آن روزگار می باشد.
وقتی «احتشام السلطنه» آرزوی نابودی حکومت قاجار را می کند!
کافه تاریخ- تاریخ شفاهی

 

احتشام السلطنه از نوادگان فتحعلی شاه قاجار و یکی از رجال سرشناس قاجاریه بود. وی مقامات موثر و حساسی را عهده دار بوده است، از جانبداری سلطان (قوللر آقاسی) گرفته تا حکومت ایالات، معاونت وزارت خارجه، سفارت، نمایندگی مردم و سرانجام ریاست اولین دوره مجلس شورای ملی به مدت هفت ماه . وی عضوی موثر از اعضای هیئت حاکمه آن روزگار می باشد. در سفری که مظفرالدین شاه به فرنگ و از جمله آلمان داشته است، شاه ایران، ملتزمین و درباریان آنقدر متحمل افتضاحات زیادی گردیدند که احتشام السلطنه سفیر وقت ایران در آلمان تنها راه حل موجود را تغییر و نابودی رژیم پادشاهی فاسد می داند.

مظفرالدین شاه

«این دار و دسته یعنی درباریان و اطرافیان شاه که از اوباش تبریز و طهران ترکیب یافته اند، به عشق آنکه گشت و گذاری بر مالک فرنگ بزنند و نشانهای دول فرنگ را ضمیمه کلکسیون نشانهای ایرانی خود بنمایند، شاه ضعیف الاراده و ضعیف العقل، شهوتران، مزور، مقدش، بی دین، با رحم، بی انصاف، متظاهر به دوستی نوع بشر و دشمن واقعی خلایق را به این قاده کشیده و به زور و با وقاحت خود را به دول اروپا تحمیل و افتضاحات و کثافات خود را به تمام پایتختهای فرنگ آورده، دنیا ملوث و مملکت را مفتضح تر از آنچه هست، می نمایند. احتشام السلطنه تنها راه حل را کوبیدن و سرنگون کردن این نظام پوسیده و رهایی از دست این دلقک و اعقاب و اجزاء شاه می داند.»

 

https://www.cafetarikh.com/news/35936/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما