۰
plusresetminus
سیدضیاءالدین طباطبایی کودتاچی معروف ایران جمله معروفی دارد که می گوید «دوستی با انگلیسیها حماقت است و دشمنی با آنها جنایت!؟». کشور ایران همواره در طول تاریخ اسیر و قربانی منافع استعماری دولت انگلیس شده است. دولتمردان انگلیسی تحلیل و قضاوت احمقانه ای از ایران و تحولات سیاسی و اجتماعی آن داشته اند که این مدعا به خوبی در دستورالعمل لرد کرزن به جانشین خود در ایران نمایانگر است.
تعابیر زننده وزیر خارجه انگلیس درباره دولتمردان ایران
کافه تاریخ- تاریخ شفاهی

 

سیدضیاءالدین طباطبایی کودتاچی معروف ایران جمله معروفی دارد که می گوید «دوستی با انگلیسیها حماقت است و دشمنی با آنها جنایت!؟» کشور ایران همواره در طول تاریخ اسیر و قربانی منافع استعماری دولت انگلیس شده است. دولتمردان انگلیسی تحلیل و قضاوت احمقانه ای از ایران و تحولات سیاسی و اجتماعی آن داشته اند که این مدعا به خوبی در دستورالعمل لرد کرزن به جانشین خود در ایران نمایانگر است.

لرد کرزن

لرد کرزن وزیر خارجه بریتانیا

 

 «... این مردم ایران به هرقیمت که شده است باید یاد بگیرند که بدون ما کاری نمی توانند انجام دهند و راستش را بخواهی هیچ بدم نمی آید که سرشان به سنگ بخورد و متنبه شوند و قدر ما  را بدانند. هر بدبختی و زیانی که نصیبشان بشود استحقاقش را دارند. مبادا غافل شوی و خود را با عجله در آغوش اولین وزیری که به  سراغت آمد بیندازی.  وزراء و رجال معلوم الحال ایران داخل آدم نیستند. این توله سگها کارشان این است که می آیند و استخوانی می ربایند و می روند. مواظب باش که سرت را در مقابل یک ایرانی هیچ وقت خم نکنی...»

 

https://www.cafetarikh.com/news/36031/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما