۱
plusresetminus
دوران زمامداری استالین در شوروی، تاریکترین دورانی بود که یک ایدئولوژی منحرف می توانست رقم بزند. استالین دوست داشت برای هریک از جنایتهای خویش دلیلی برپایه ایدئولوژی اقامه کند. اورل هاریمن سفیر ایالات متحده امریکا در مسکو از زبان خروشچف درباره لحظات مرگ استالین می گوید . . .
داستانی شنیدنی از آخرین لحظات زندگی ابر دیکتاتور شوروری/ استالین چون بزغاله جان داد!
کافه تاریخ- کشکول

 

دوران زمامداری استالین در شوروی، تاریکترین دورانی بود که یک ایدئولوژی منحرف می توانست رقم بزند. استالین دوست داشت برای هریک از جنایتهای خویش دلیلی برپایه ایدئولوژی اقامه کند. اورل هاریمن سفیر ایالات متحده امریکا در مسکو از زبان خروشچف درباره لحظات مرگ استالین می گوید:

مرگ استالین

«این اواخر استالین سخت شکاک، زورگو و بی رحم شده بود. او به هیچ کس باور نداشت. او خود قدرت و توانایی کار کردن را از دست داده بود و به ما نیز امکان فعالیت نمی داد. یک روز رئیس گارد محافظان استالین تلفن کرد و گفت استالین بیمار است. ما بی درنگ عازم ویلای خارج از شهر استالین شدیم تا از وی دیدن کنیم. او بیهوش افتاده بود. بعد از سه روز استالین به هوش آمد ما به اتاق او رفتیم؛ پرستار با قاشق چای به دهانش می ریخت. استالین دستهای ما را فشرد و کوشید با ما شوخی کند. او درحالی که می کوشید خنده بر لب آورد با دستی که فلج نبود تابلویی را که بر بالای تخت خواب او قرار داشت به مان نشان داد. بر تابلو تصویر بزغاله ای دیده می شد که دخترکی با قاشق به او شیر می داد. استالین با این اشاره خواست بگوید که به وضع آن بزغاله دچار آمده است.»

 

https://www.cafetarikh.com/news/36034/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما