۰
plusresetminus
ازدواج دختران در سن پایین از جمله دغدغه هایی است که در جوامع سنتی بسیار مورد توجه قرار می گیرد. از این رو به دنبال آن بودند تا هر چه زودتر خواستگاری بیاید و درخانه آنها را برکوبد. این مسئله سبب شد بود تا برخی آیین های خرافی نیز در جوامع نشو و نما پیدا کند.
آیین های تهرانی ها برای بخت گشایی از دختران
کافه تاریخ- سبک زندگی

 

ازدواج دختران در سن پایین از جمله دغدغه هایی است که در جوامع سنتی بسیار مورد توجه قرار می گیرد. از این رو به دنبال آن بودند تا هر چه زودتر خواستگاری بیاید و درخانه آنها را برکوبد. این مسئله سبب شد بود تا برخی آیین های خرافی نیز در جوامع نشو و نما پیدا کند. همچنان که در ایران و تهران عصر قاجار نیزهمین گونه بود:

 

دختران قاجاری

 

«یکی از اعتقادات تهرانیان قدیم در بخت گشایی دختران این بود که وقتی پنبه زنی را به خانه می آوردند و مشغول کار می شد، پس از مدتی که از کار وی می گذشت با تمهیدی از او می خواستند دست از کار بکشد و برای صرف چایی به دخال خانه آید. در این زمان به سرعت دختر دم بخت را می آوردند و به طوری که پنبه زن نبیند، او را ازمیان کمان پنبه زنی عبور می دادند و اعتقاد داشتند به زودی زه کمان هنگام کار پنبه زن پاره می شود و بدین ترتیب بخت دخترشان هم باز می گردد.»

 

https://www.cafetarikh.com/news/36094/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما