۰
plusresetminus
ایرانیان به ذات نمی توانستند به سوی روس های کمونیست و حکومت کمونیستی شوروی گرایش یابند. دلیل این امر نیز حضور مذهب در زندگی خصوصی و اجتماعی ایرانیان بود. اما روس ها نیز آرام ننشسته بودند. آنان در تلاش بودند تا مردم را باورهای فکری خود همراه کنند و در ایران راستا برنامه های متنوعی را تدارک دیده بودند . . .
کار فرهنگی به سبک روسها
کافه تاریخ- اخبار تاریخی

 

ایرانیان به ذات نمی توانستند به سوی روس های کمونیست و حکومت کمونیستی شوروی گرایش یابند. دلیل این امر نیز حضور مذهب در زندگی خصوصی و اجتماعی ایرانیان بود. اما روس ها نیز آرام ننشسته بودند. آنان در تلاش بودند تا مردم را باورهای فکری خود همراه کنند و در ایران راستا برنامه های متنوعی را تدارک دیده بودند:

«یکی از وجوه سبکتر فعالیتهای شوروی در زمینه ی تبلیغات فرهنگی اعزام گروههای نمایشی و موسیقی جمهوریهای شوروی به آذربایجان بود تا با برگزاری نمایشهایی در شهرهای عمده ی منطقه چهره ی سرزنده تری از جامعه ی شوروی را به نمایش گذاشته و به تعبیر کنسول ایالات متحده نشان دهند که کمونیستها وحشی نیستند. چندی بعد دولت شوروی طی یک اقدام ناموفق سعی کرد میان علمای ایرانی و آذربایجان شوروی روابطی برقرار کند.»

 

منبع: لوئیس فاوست، ایران و جنگ سرد، ترجمه: کاوه بیات، تهران، موسسه چاپ و انتشارات وزارت امور خارجه، 1374،  ص 162

 

https://www.cafetarikh.com/news/36353/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما