۰
plusresetminus
مظفر بقایی را باید یکی از مهمترین شخصیتهای تاریخ معاصر ایران و در عین حال مرموزترین آنها دانست. درباره رفتارهای دوپهلو و موذیانه این شخصیت تاریخی تاکنون مطالب متنوعی مطرح شده است. آبادیان در کتاب زندگینامه سیاسی مظفر بقایی درباره اهانت بقایی به آیت الله بروجردی مرجع عالیقدر جهان تشیع می نویسد . . .
ماجرای توهین مظفر بقایی به مرجع عالیقدر شیعه  آیت الله بروجردی
کافه تاریخ- کشکول

 

مظفر بقایی را باید یکی از مهمترین شخصیتهای تاریخ معاصر ایران و در عین حال مرموزترین آنها دانست. درباره رفتارهای دوپهلو و موذیانه این شخصیت تاریخی تاکنون مطالب متنوعی مطرح شده است. آبادیان در کتاب زندگینامه سیاسی مظفر بقایی درباره اهانت بقایی به آیت الله بروجردی مرجع عالیقدر جهان تشیع می نویسد:

برخورد بقایی با آیت الله بروجردی نیز اهانت آمیز بود. بقایی در یکی از سخنرانی های خود در دفتر حزب زحمتکشان درباره مبارزه با فکر مردم در اجتماع امروز و کارهای غلطی که به نام اسلام در مملکت انجام می شود صحبت نمود و در بین سخنان خود شدیداً به آیت الله بروجردی حمله کرد. بقایی می گوید: «هر کس در این مملکت وظیفه ای داشته باشد و آن را انجام ندهد تمام مردم با شرف به او به نظر یک دزد نگاه می کنند و هر فرد وظیفه دارد که در حدود قدرت خودش فعالیتی بنماید و اگر گوشه ای را جهت استراحت انتخاب کرد و از خزانه مملکت امرار معاش کرد و کاری هم به کارهای مردم نداشت این عمل جز اینکه دزدی هست هزار مفاسد دیگر هم دارد که بعدها معلوم خواهد شد . . . اگر بخواهیم درباره وظیفه آقای بروجردی بحث کنیم همگی ناراحت خواهیم شد و بهتر است که از این بحث خارج شویم»

 

منبع: حسین آبادیان، زندگینامه سیاسی دکترمظفر بقایی، تهران: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی، 1385، ص335.

 

https://www.cafetarikh.com/news/36364/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما