۰
plusresetminus
فرار سربازان از پادگان ها در اوج جریان انقلاب اسلامی، ضربه بزرگی به حکومت پهلوی وارد کرد. فرار سربازان بیش از پیش عدم مشروعیت این حکومت را نشان می داد و چون سربازان بخشی از بدنه نظامی کشور بودند، این امر بیش از هر چیز وضعیت بغرنج رژیم را نشان می داد. آیت الله خامنه ای از جمله افرادی بود که در جریان فرار سربازان، هم و تلاش زیادی را در جهت کمک آنان مصروف می داشت . . .
همکاری آیت الله خامنه ای با سربازانی که از پادگان ها فرار می کردند!
کافه تاریخ- تاریخ شفاهی

 

فرار سربازان از پادگان ها در اوج جریان انقلاب اسلامی، ضربه بزرگی به حکومت پهلوی وارد کرد. فرار سربازان بیش از پیش عدم مشروعیت این حکومت را نشان می داد و چون سربازان بخشی از بدنه نظامی کشور بودند، این امر بیش از هر چیز وضعیت بغرنج رژیم را نشان می داد. آیت الله خامنه ای از جمله افرادی بود که در جریان فرار سربازان، هم و تلاش زیادی را در جهت کمک آنان مصروف می داشت:

«یکی از مشغله های آقای خامنه ای در مسجد کرامت رسیدگی به سربازان فراری بود. آنان باید پنهان می شدند لباس و ظاهرشان را تغییر می دادند تا شناسایی نشوند. فرار سربازان از پادگان و یگان های نظامی پس از پیامی که امام خمینی در یازدهم آذر دادند فزونی گرفت: من از سربازان سراسر کشور خواستارم که از سربازخانه ها فرار کنند. این وظیفه است شرعی که در خدمت ستم کار نباید بود. رتق و فتق این گروه متواری کار ساده ای نبود. آقای خامنه ای به این تصمیم رسید که طرح دیگری دراندازد. و روزی در صحن مسجد گوهر شاد در میان سخنان خود از جوانان مشهدی خواست سرهای خود را بتراشند تا دژبان ها نتوانند به راحتی سربازان فراری را شناسایی کنند.»

 

منبع: آیت الله خامنه ای، شرح اسم، به کوشش: هدایت الله بهبودی، تهران، موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی، 1391، ص 625

 

https://www.cafetarikh.com/news/36376/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما