۴
plusresetminus
ساواک بیش از آنکه یک سازمان امنیتی برای تامین امنیت مردم ایران باشد، یک دستگاه مخوف خرابکار بود که حتی به قیمت ترساندن مخالفان و یا از میان بردن آنان حاضر بود در درون کشور خود بمب گذاری نیز بکند. خاطره زیر از پرویز راجی، سفیر ایران در لندن، به خوبی روایتگر این امر است . . .
روایت «پرویز راجی» از بمب گذاری ساواک در ایران

ساواک بیش از آنکه یک سازمان امنیتی برای تامین امنیت مردم ایران باشد، یک دستگاه مخوف خرابکار بود که حتی به قیمت ترساندن مخالفان و یا از میان بردن آنان حاضر بود در درون کشور خود بمب گذاری نیز بکند. خاطره زیر از پرویز راجی، سفیر ایران در لندن، به خوبی روایتگر این امر است:

«موقعی که به سفارت برگشتم، چشمم به مصاحبه ای در روزنامه تایمز افتاد که در آن یکی از رهبران جبهه ملی گفته بود: ساواک شبانه منزلش را در تهران با بمب منفجر کرده است. این شخص همچنین ادعا داشت که: در شب حادثه منزل دو تن از رهبران جبهه ملی بمب گذاری شده، اتومبیلی که متعلق به یکی دیگر از رهبران جبهه ملی بوده بر اثر انفجار بمب از هم پاشیده، و در این میان نفر پنجمی نیز ربوده شده و به سختی کتک خورده است. به ادعای این شخص: مسئولیت همه این اقدامات را یک سازمان زیرزمینی به عهده گرفته که هیچ سوابقی از آن ندارد، و هدف آن چنین عملیاتی نیز انتقام از رهبران مخالفی عنوان شده که از خارجیها حقوق می گیرند. در مقاله روزنامه تایمز همچنین آمده که مرتکبین این سلسله از اقدمات همگی بازوبند حزب رستاخیز را داشته اند.»

 

منبع: پرویز راجی، خدمتگذار تخت طاووس، ترجمه: ح.ا.مهران، تهران، انتشارات اطلاعات، 1382، چاپ یازدهم، ص 173-174

 

 
 
https://www.cafetarikh.com/news/36442/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما