۰
plusresetminus
در دهه 1350 و همزمان با اوج گیری قیمت نفت که ثروت عظیمی را نصیب کشورمان کرد، شاه و اطرافیان آن نمی دانستند که چگونه باید این پول را خرج کنند. جالب اینکه بخش زیادی از این پولی که بابت نفت از غربی ها گرفته بودند، به بهانه مختلف به این کشورها باز می گشت. من جمله اینکه شاه حاضر شده بودند، کارخانه های ورشکسته خارجی را بخرد . . .
حکومت پهلوی خریدار شرکت های ورشکسته اروپایی
کافه تاریخ- کشکول

 

در دهه 1350 و همزمان با اوج گیری قیمت نفت که ثروت عظیمی را نصیب کشورمان کرد، شاه و اطرافیان آن نمی دانستند که چگونه باید این پول را خرج کنند. جالب اینکه بخش زیادی از این پولی که بابت نفت از غربی ها گرفته بودند، به بهانه مختلف به این کشورها باز می گشت. من جمله اینکه شاه حاضر شده بودند، کارخانه های ورشکسته خارجی را بخرد:

«حکومت ایران در سال 1353، 400 میلیون دلار سهام اتومبیل سازی آلمان و 04/25 درصد سهام شرکت فولاد سازی گروپ را که با مشکلات مالی زیادی روبرو بود خریداری کرد. علاوه براین یکسال بعد وزارت اقتصاد ایران اعلام کرد که ایران 02/25 درصد از سهام شرکت بیکاک اند ویلکاس آلمان را به مبلغ 3/ 178 میلیون مارک خریداری کرده است. خرید سهام شرکت های ورشکسته آلمانی نه تنها سرمایه مورد نیاز این شرکتها را در اختیار آنها قرار می داد مخصوصا در مورد شرکت گروپ ضمنا زمینه های مناسبی برای کمکهای آلمان در جهت افزایش تولید کالا در ایران فراهم می کرد.»

 

 

https://www.cafetarikh.com/news/36481/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما