۱
plusresetminus
آیت الله بهشتی که امروز در میان ما به مبارزی انقلابی و عالم شهرت یافته است، زمانی در میان انقلابیون نیز مخالفین خاص خود را داشت. او در جریان تاسیس حزب جمهوری اسلامی و بنیان نهادن قانون اساسی مساعی بسیاری به خرج داد؛ اما مخالفین جایگاه علم و تشکیلاتی او را نمی دیدند . . .
قدرت تشکیلاتی آیت الله بهشتی
کافه تاریخ- کشکول

 

آیت الله بهشتی که امروز در میان ما به مبارزی انقلابی و عالم شهرت یافته است، زمانی در میان انقلابیون نیز مخالفین خاص خود را داشت. او در جریان تاسیس حزب جمهوری اسلامی و بنیان نهادن قانون اساسی مساعی بسیاری به خرج داد؛ اما مخالفین جایگاه علم و تشکیلاتی او را نمی دیدند:

«حزب جمهوری اسلامی در  29 بهمن 1357 اعلام موجودیت کرد. کم نبود هم ردیفانی که زبان به نقدها و پرسش های باربط و بی ربط گشودند. برخی می پرسیدند: چرا کسانی مثل بهشتی و باهنر در مرکزیت حزب هستند؟ آنها که در جبهه اول برخورد با رژیم نبودند؟ شکنجه نشدند؟ به تبعید نرفتند؟ رنج زندان نکشیدند؟ تیرهای انتقاد را بیشتر به طرف آقایان بهشتی و باهنر می انداختند. این تیرها کمتر به سمت آقایان خامنه ای و هاشمی رفسنجانی پرت می شد. شهرت این دو در کشیدن زندان و چشیدن شکنجه زبانزد می کرد. منتقدان از ظرفیت تمام نشدنی آقای بهشتی در نظریه پردازی سازماندهی و طراحی بی خبر بودند. آنان با عمق بینش و ریشه های به آب رسیده تفکر آقای باهنر  آشنا نبودند.»

 

منبع: آیت الله خامنه ای، شرح اسم، به کوشش: هدایت الله بهبودی، تهران، موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی، 1391، ص 664

 

 

 

https://www.cafetarikh.com/news/36506/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما