۰
plusresetminus
شیخ انصاری از علمای برجسته شیعه بود که تاثیر بسیار در مقابله و مواجهه میان اخباریون و اصولیون داشت و به نوعی عامل برتری دومی بر اولی را در مجادلات علمی فراهم کرد. این عالم بزرگ در عین حال، ارادت بسیار به اهل بیت داشت و در برپایی مجلس روضه و زیارت بسیار می کوشید . . .
روایتی از اهتمام عجیب شیخ انصاری به مجالس روضه
کافه تاریخ- اخبار تاریخی

 

شیخ انصاری از علمای برجسته شیعه بود که تاثیر بسیار در مقابله و مواجهه میان اخباریون و اصولیون داشت و به نوعی عامل برتری دومی بر اولی را در مجادلات علمی فراهم کرد. این عالم بزرگ در عین حال، ارادت بسیار به اهل بیت داشت و در برپایی مجلس روضه و زیارت بسیار می کوشید:

«شیخ اهتمام بسیاری به برپایی مجالس روضه و زیارت اعتاب مقدسه داشت. از جمله «هر شب جمعه در منزل روضه خوانی داشته و به چند نفر  عاجز و فقیر اطعام می داد.» نیز شبها که برای نماز شب بر می خاست «پس از عبادات لازمه، غالب اوقات در اوایل صبح برای زیارت به حرم امیرالمومنین می رفت.» تنکابنی، که افتخار شاگردی در محضر شیخ را داشته، با اشاره به زهد و ورع بسیار ایشان می نویسد: «در هر روز زیارت ائمه- از عاشورا و غیره- و نمازهای راتبه و غیرراتبه، از نماز جعفر طیار و غیره، به عمل می آورد.» به زیارت کربلا اهتمام داشت و حتی در سنین کهولت «کوزه آبی» برداشته «باپای پیاده به زیارت کربلای معلی از نجف اشرف مشرف» می شد.»

 

منبع: علی ابوالحسنی، تراز سیاست: جلوه هایی از سیاست و مدیریت شیخ انصاری قدس سره، تهران، موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران، 1383، ص 86-87

 

 

https://www.cafetarikh.com/news/36653/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما