۰
plusresetminus
سلطنت طلبان پس از پیروزی انقلاب و البته در حین انجام آن همیشه بر این مسئله پافشاری می کردند که رخداد انقلاب اسلامی کار خود غرب و به طور ویژه ایالات متحده بوده است. آنچه در ادامه می آید اشاره ای کوتاه به پاسخ آمریکایی ها در این زمینه است . . .
اتهام همکاری ایالات متحده با انقلابیون ایرانی
کافه تاریخ- تاریخ شفاهی

 

سلطنت طلبان پس از پیروزی انقلاب و البته در حین انجام آن همیشه بر این مسئله پافشاری می کردند که رخداد انقلاب اسلامی کار خود غرب و به طور ویژه ایالات متحده بوده است. آنچه در ادامه می آید اشاره ای کوتاه به پاسخ آمریکایی ها در این زمینه است:

«هنگامی که هنوز در کمپ دیوید بودم، کریستوفر با زاهدی، سفیر ایران در واشنگتن، نیز که تازه از تهران بازگشته بود، ملاقات کرد. وارن باز هم پشتیبانی ما را از رژیم شاه اعلام نمود ولی بر ضرورت رعایت اعتدال در اجرای حکومت نظامی تاکید کرد. زاهدی، کمونیست ها را سازماندهنده گان اصلی تظاهرات ها علیه رزیم شاه دانست و این سوء ظن مسخره را عنوان نمود که ما با اپوزیسیون نقشه کشیده ایم تا شاه را ساقط کنیم. کریستوفر قویا این اتهام تهدیدامیز را رد کرد.»

 

منبع: سایروس ونس، انتخاب دشوار: سالهای بحرانی در سیاست خارجی آمریکا، ترجمه: خیرالله خیری اصل، تهران، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، 1390،ص 52

 

 

https://www.cafetarikh.com/news/36670/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما