۰
plusresetminus
حرمسرا شاهی همیشه سبک و سیاق زندگی خود را دارا بود که با کوچه و بازار تفاوت قابل توجه ای داشت. حداقل اینکه زنان حرمسرا که قرار نبود به امر خانه داری بپردازند، عمده وقت خود را صرف تفریح و سرگرمی می کردند. آن هم سرگرمی هایی که قطعا منحصر به فرد بود . . .
سبک زندگی زنان حرمسرا
کافه تاریخ- سبک زندگی

 

حرمسرا شاهی همیشه سبک و سیاق زندگی خود را دارا بود که با کوچه و بازار تفاوت قابل توجه ای داشت. حداقل اینکه زنان حرمسرا که قرار نبود به امر خانه داری بپردازند، عمده وقت خود را صرف تفریح و سرگرمی می کردند. آن هم سرگرمی هایی که قطعا منحصر به فرد بود:

«اگر زنان در حرمسرای قصر بیکار می نشستند، محصور بودن در حرمسرا برایشان تلخ و غیرقابل تحمل می گردید، ولی زنان با پرداختن به انواع تمرین های سرگرم کننده بیکاری را از خود دور می کنند.... به خانم ها اسب سواری می آموزند... زن های شاه در حرمسرا تیراندازی ببا تیر و کمان و با تفنگ را یاد می گیرند و به آنها شکار کردن و به دنبال گوزن دویدن و اسب تاختن را می آموزند. علاوه بر اینها خانمها به نقاشی کردن، آواز خواندن، رقیصدن، ساز زدن می پردازند و نواختن آلات مختلف موسیقی را نیز یاد می گیرند. همچنین به آنها ادبیات و تاریخ و ریاضیات را درس می دهند...»

 

منبع: میتر مهرآبادی، زن ایرانی به روایت سفرنامه نویسان فرنگی، تهران، نشر آفرینش، 1386،ص 392

 

 

https://www.cafetarikh.com/news/36794/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما