۰
plusresetminus
بروجرد دارای بازار نسبتا بزرگی است که انواع و اقسام امتعه و اجناس لوکس در آن به چشم می‌خورد. شهر بر خلاف آنچه روی نقشه نشان داده می‌شد دارای بیست هزار نفر جمعیت بوده و بزرگترین شهر این استان به شمار میرفته است.
بروجرد از زبان سیاحی خارجی
کافه تاریخ- سبک زندگی

 

بروجرد از مهترین شهرهای ایران است. این شهر دارای قدمت اسلامی بسیار زیادی است و از این رو دارای اهمیت فراوانی بوده است. این اهمیت در سفرنامهه ای خارجیانی که از ایران بازدید کرده اند نیز پیداست:
«بروجرد دارای بازار نسبتا بزرگی است که انواع و اقسام امتعه و اجناس لوکس در آن بچشم می‌خورد. شهر بر خلاف آنچه روی نقشه نشان داده می‌شد دارای بیست هزار نفر جمعیت بوده و بزرگترین شهر این استان بشمار میرفته است. من از کنار چند مسجد قشنگ که گنبد و مناره‌های آنها با طرز جالبی نقاشی شده و از دور نمایان بود، عبور کردم. این مساجد در میان باغهای میوه و شکوفه زارهای بزرگی قرار گرفته بود که بوسیله نهرهای آبی که از کوه سرازیر می شد مشروب می‌شدند. این باغها بعلت داشتن میوه های مرغوب بخصوص خربزه و یک نوع انگور سیاه کوچک و خوشمزه، در ایران معروف می‌باشند. در بازار میوه فروشها مقادیر زیادی میوه مانند خربزه ، هلو ، زرد آلو ، انگور ، عرضه شده بود که به بهای ناچیزی بفروش می‌رسید.»1


1-سراوستن هنری لایارد، سفرنامه لایارد یا ماجراهای اولیه در ایران، ترجمه مهراب امیری، تهران، انتشارات وحید، 1347، ص 44
 

https://www.cafetarikh.com/news/37239/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما